همکاری‌های سازمان پژوهش‌های علمی در حوزه انرژی با یزد

کد خبر: ۳۳۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۰ 07 December 2016

به گزارش تابناک یزد،همکاری پژوهشکده مکانیک سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با بخش‌­های معدنی و صنعتی استان یزد در حوزه انرژی انجام می‌شود.

در پی بازدید و جلسات برگزار شده میان نماینده پژوهشکده مکانیک سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و مدیران واحدهای صنعتی و معدنی در شهرستان بافق استان یزد، بر اجرایی کردن پروژه‌­های پیشنهادی این پژوهشکده تأکید شد.

دکتر حسنعلی ازگلی، عضو هیات علمی پژوهشکده مکانیک، طرح پیشنهادی این پژوهشکده در خصوص اجرای ممیزی انرژی در بخش‌­های ساختمانی و فرآیندی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران –چغارت- را به جمعی از مدیران ارشد این شرکت ارائه کرد و ضمن بحث و تبادل نظر، بر ضرورت اجرایی شدن آن از سوی دوطرف تأکید شد.

همچنین در جلسه و بازدید دیگری از مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران، موضوع مطالعه امکان‌سنجی و احداث نیروگاه خورشیدی در یکی از زیرمجموعه‌­های این مجتمع بررسی شد. در این جلسه مقرر شد مذاکرات تکمیلی به منظور تسریع در روند این طرح و اخذ مجوزهای مربوطه احداث نیروگاه خورشیدی از جانب طرفین انجام پذیرد.

با حضور مدیرعامل کارخانجات تعمیرات لوکوموتیو بافق، موضوع با طرح پیشنهادی این پژوهشکده درخصوص پایش عملکرد و اصلاح سیستم توربوشارژرهای لوکوموتیوهای جنرال الکتریک با هدف کاهش هزینه‌­های تعمیرات و مصرف انرژی، موافقت و پیشنهاد شد تا طرح مذکور با همکاری اداره کل تحقیقات راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اجرایی شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار