رکورد 70 درصدی مردم خاش

معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرماندار و مسئول فنی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان خاش گفت: اطلاعات افزون بر 70 درصد ساکنان شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت ارزشمند مردمی در سامانه سرشماری مرکز آمار ایران ثبت شده است.
کد خبر: ۳۱۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵ 22 October 2016
مهدی عیدوزهی گفت: 26 هزار و 862 خانوار با جمعیت 100 هزار و 717 نفر در شهرستان خاش در طرح سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن شرکت کردند.
وی بیان کرد: آمارگیری حضوری نیز با مشارکت 35 مامور سرشماری در سطح 36 حوزه شهری و 66 حوزه روستایی شهر و بخشهای ایرندگان، نوک آباد و مرکزی خاش از روز گذشته آغاز شده است.
معاون فرماندار خاش ادامه داد: هم اینک شهرستان خاش در میان شهرستانهای استان رتبه سوم طرح سرشماری را دارد که امیدواریم با مشارکت خوب مردم در طرح سرشماری اینترنتی بخش بزرگی از کار به پایان برسد.
به گفته وی خانواده هایی که در طرح سرشماری اینترنتی شرکت کرده اند در زمان حضور مامور سرشماری که با پوشش مخصوص به در خانه ها مراجعه خواهند کرد، تنها باید کد سرشماری دریافت شده از سایت را در اختیار آنان قرار دهند.
عیدوزهی اظهار داشت: دهها روستا از توابع این شهرستان بصورت 100 در صد در طرح سرشماری اینترنتی نام نویسی کرده اند که جا دارد از تلاشهای خوب مردمی و فعالیتهای ارزشمند همکاران مان در ستاد سرشماری، علما و معتمدان و اعضای شوراها، بخشداران و دهیاران و دستگاههای اجرایی قدردانی کنیم.
معاون فرماندار خاش گفت: بر اساس آخرین اطلاعیه ستاد سرشماری کشور نام نویسی اینترنتی در این طرح تا 30 مهر ادامه دارد لذا خانوارها تنها یک بار می توانند با مراجعه به آدرس https://www.sarshomari95.ir نسبت به ثبت نام و همچنین برای اصلاح اطلاعات و بازیابی کد آماری خود اقدام کنند.
عیدوزهی تصریح کرد: خانوارهایی که به هر دلیلی کد آماری 12 رقمی خود را در اختیار ندارند، می توانند با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار و تلفن همراهی که هنگام ثبت نام اینترنتی به سامانه داده اند، کد خود را بازیابی کرده و سپس به اصلاح اطلاعات بپردازند.
این مسئول ادامه داد: خانوارها می توانند با وارد کردن کدآماری، کدملی سرپرست خانوار و شماره تلفن همراه، کد اعتبارسنجی 5 رقمی را دریافت و سپس سامانه دسترسی آنان برای ویرایش اطلاعات باز می شود و می توانند نسبت به حذف یا اضافه کردن عضو خانوار اقدام کنند و در این مرحله امکان اصلاح تاریخ تولد، مشخصات مسکن، وضعیت اشتغال و بیکاری و وضعیت سواد وجود دارد.
وی یادآور شد: اصلاح مشخصات جغرافیایی مسکن خانوار، تغییر کدملی سرپرست خانوار، حذف یا تعویض سرپرست خانوار و تغییر شماره تلفن همراه سرپرست خانوار وجود ندارد.
هشتمین سرشماری نفوس و مسکن در 2 مرحله برگزار می شود که مرحله اول به صورت اینترنتی از سوم مهر آغاز شده و تا جمعه 30 مهر ادامه دارد.
مرحله دوم طرح نیز با مراجعه ماموران به درب منازل از روز چهارشنبه 28 مهر آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد.
در سرشماری سال 1390 اطلاعات 35 هزار و 518 خانوار ساکن در شهرستان خاش با جمعیت 155 هزار و 652 نفر جمع آوری شده بود.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار