مشارکت خوب ساوجبلاغی ها در سرشماری اینترنتی

کد خبر: ۳۱۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷ 19 October 2016


فرماندارساوجبلاغ ضمن تشکر از مردم که با مشارکت بی نظیر در سرشماری اینترنتی برای شهرستان مایه افتخار شدند، گفت : شهرستان ساوجبلاغ توانست رتبه اول مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی در استان البرز را کسب کند.

ابوالقاسم پالیزگیر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با اعتقاد و عزم راسخ در بحث دولت الکترونیک و با همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه های اجرایی، توانست اولین طرح ملی سرشماری را به صورت الکترونیک با مشارکت حداکثری مردم داشته باشد.

وی گفت: مشارکت بیش از50 درصدی مردم ساوجبلاغ در این طرح به صورت الکترونیک نشان از رشد و توسعه انسانی و نرم افزاری وسخت افزاری کشور و اعتماد مردم به دولت تدبیر وامید می باشد.

وی اظهار داشت: تمام مسئولان در این شهرستان پای کار هستند و امیدواریم مردم با ارائه آمار دقیق و صحیح به اقتدار ملی و برنامه ریزی در جهت تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید کمک کنند.

پالیزگیر گفت : با توجه به این که روند ثبت نام اینترنتی رو به افزایش بود مدت سرشماری اینترنتی به صورت همزمان با مرحله دوم سرشماری (حضوری) تا ساعت 24 جمعه 30 مهرماه تمدید شد.

پالیزگیر ازهمکاری وهماهنگی بخشداران ،شهرداران ودهیاران ساوجبلاغ در اجرای هرچه بهتر ثبت نام اینترنتی تقدیر کرد وگفت:تا این مرحله براساس اعلام رئیس اجرایی سرشماری عمومی نفوس ومسکن استان البرز، ساوجبلاغ با مشارکت بیش از 50 درصد پیشتاز است.

وی اظهار داشت : مرحله دوم سرشماری حضوری و توسط ماموران سرشماری از امروز رسما کار خود را آغاز کرد و مامورین در 51 نقطه شهری و 28 نقطه روستایی شهرستان به سرشماری نفوس ومسکن پرداختند.

پالیزگیر گفت : در شهرستان ساوجبلاغ 79 مامور و 13 کارشناس مسئول در این طرح ملی مشارکت دارند.

فرماندار ساوجبلاغ مرحله ثبت نام حضوری مهمتر از مرحله اول می باشد و لازم است درخصوص حضور افراد ثبت نام کننده بصورت اینترنتی در محل قید شده اطلاع رسانی صورت پذیرد تا بتوانیم در ثبت آمارحضوری هم سرآمد شهرستانها دراین طرح ملی باشیم.

پالیزگیر ثبت نام اهالی ساوجبلاغ را قدم مثبتی در اجرای ثبت نام حضوری دانست وگفت:با وجود ثبت نام اینترنتی بالا و دریافت کد رهگیری توسط خانواده ها دراین شهرستان ،کار آمارگیران حضوری راحت تر شده و با دریافت این کد امکان سرعت در آمارگیری بسیار بالاتر خواهد رفت.

وی از شهرداران و دهیاران خواست ،یک نفر همراه از طریق شهرداری ودهیاریها برای کمک به آمارگیران معین و دراختیار ستاد شهرستان قرار دهند.

فرماندارساوجبلاغ افزود:باید سعی کنیم تا از هر روش ممکن نسبت به اعتماد سازی مردم برای حضور وهمکاری هرچه بهتر وبیشتر مردم دراین طرح عظیم ملی استفاده نماییم.

پالیزگیر مشخصه اصلی این طرح را به غیر از آمارگیری جمعیتی، افزایش رشد وآمار اتباع خارجی بیان کرد که از اهمیت خاصی برای برنامه ریزان کشور برخوردار می باشد.

وی در پایان با تاکید بر آمارگیران که نهایت دقت وصحه صدر داشته باشند گفت: آمارگیران باید آمار گیری را حق برمردم در نظرگرفته و به هیچ وجه جمعیت و خانواری را حذف نکنند و با حوصله و دقت به آمار گیری بپردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار