نباید بدون کارشناسی دکل‌های مخابراتی را در شهر نصب کرد

کد خبر: ۳۱۴۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ 19 October 2016


عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: نباید بدون کار کارشناسی دکل‌های مخابراتی را هر جای شهر نصب کرد.

محمدصادق باغستانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس نظرات کارشناسان در جهان و حتی در کشورمان، دکل‌های مخابراتی آسیب‌های جدی به سلامت انسان‌ها وارد می‌کند.

وی افزود: علم پزشکی این آسیب‌ها را به طور دقیق پیش‌بینی کرده است، به عنوان نمونه فردی که دچار اختلال ناشنوایی است و از سمعک استفاده می‌کند، اگر در مجاورت این دکل‌های قرار داشته باشد، سمعک وی صداهای مانند زنگ تولید کرده و تداوم قرار گرفتن در این وضعیت در میان مدت،‌ آسیب‌های جدی به مغز فرد وارد می‌کند.

نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر تصریح کرد: از سوی دیگر زنان باردار، کودکان، سالمندان و به ویژه افراد دارای معلولیت‌های جسمی و یا بیماران روحی، جزو اقشار به شدت آسیب‌پذیر هستند و در مجاورت با دکل‌های مخابراتی، سلامت آنها تهدید می‌شود.

باغستانی گفت: به همین دلیل است که مدیران شهری در زمان نصب دکل‌های مخابراتی، اقدامات تخصصی و کارشناسی لازم را انجام می‌دهند و این دکل‌ها را در مکان‌هایی نصب می‌کنند که کمترین آسیب را برای شهروندان داشته باشد.

وی بیان داشت: علت این است که طرح‌هایی که برای سلامت مردم خطراتی به همراه دارد از جمله دکل‌های مخابراتی را نمی‌توان بدون کار کارشناسی دقیق و صحیح و اصولی در هر نقطه از شهر نصب کرد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: متاسفانه این مهم در برخی موارد به طور دقیقی و اصولی در کرج رعایت نمی‌شود و به همین دلیل تذکرات لازم به شهرداری و دستگاه‌های مرتبط داده شده است.

باغستانی گفت: حتی جلسات مختلفی برگزار و مقرر شد که پیش از جانمایی، نصب و راه‌اندازی دکل‌های مخابراتی، این اقدام در کمیته‌ای تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و پس از اخذ نظر افراد کارشناس و در مناطقی که دارای خطرات و آسیب‌های کمتری برای شهروندان است، نصب و راه‌اندازی گردد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه نگاه خوبی به این موضوع در مدیریت شهری کرج حاکم است و تلاش می‌کنیم تا طرح‌های مربوط به ساماندهی این دکل‌ها را اجرا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار