پیشگامی اردبیل در ثبت نام اینترنتی

فرماندار اردبیل گفت: شهرستان اردبیل در ثبت نام اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 یکی از مناطق پیشگام کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۳۰۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 03 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل، جواد زنجانی در نشست آموزشی آمارگیران اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه در تمام دنیا ظرفیت 35 تا 40 درصدی برای سرشماری اینترنتی در نظر گرفته شده است ما نیز امیدواریم در سرشماری سال جاری به این هدف‌گذاری دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه از سوم مهر ماه سرشماری به صورت ثبت نام اینترنتی آغاز شده و تاکنون روند خوبی را در ثبت نام اینترنتی در شهرستان اردبیل شاهد هستیم، گفت: ما از تمام خانوارها و جمعیت ساکن در شهر اردبیل انتظار داریم که نسبت به ثبت نام اینترنتی خود، بستگان و دیگر فامیل و نزدیکان اقدام کنند.

فرماندار اردبیل گفت: شهرستان اردبیل در ثبت نام اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 یکی از مناطق پیشگام کشور محسوب می‌شود

زنجانی با بیان اینکه مسئولیت سنگینی بر عهده آمارگیران است تا با جلب اعتماد مردم نسبت به کسب اطلاعات اقدام کنند، یادآور شد: دوره‌های آموزشی برای آمارگیران در نظر گرفته شده است تا بتوانند اطلاعات مورد نظر را در سرشماری 95 از مردم دریافت کنند.

وی با بیان اینکه سرشماری حضوری از 25 مهر ماه تا 25 آبان ماه انجام می‌شود افزود: در این مدت آمارگیران با مراجعه به درب منازل نسبت به سرشماری عمومی نفوس ومسکن اقدام می‌کنند که افراد ثبت نام شده به صورت اینترنتی می‌تواند با ارائه کد 12 رقمی در این  زمینه آمارگیران را کمک کرده و این کد را به آنها ارائه کنند تا از دادن اطلاعات جدید خودداری شود.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل با بیان اینکه اساس و پایه هر برنامه‌ریزی اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کسب اطلاعات دقیق و صحیح است، تصریح کرد: آمارگیری در ایران هر 10 سال یکبار انجام می‌شود ولی امسال بعد از گذشت 5 سال آمارگیری جدیدی در سطح کشور انجام می‌شود تا اطلاعات سال 90 به صورت دقیق و به روز احصا شده و نسبت به انتقال آن  اقدام مثبتی انجام شود.

زنجانی تاکید مسؤولان کشوری را در مشارکت مردم در سرشماری عمومی نفوس و مسکن بیان کرد و گفت: ارائه هرگونه آمار غلط سبب اتلاف منابع به ویژه بیت‌المال می‌شود که ضرورت دارد با ارائه آمار و اطلاعات صحیح بکوشیم تا دست‌اندرکاران، مسؤولان و تصمیم‌گیران کمک و همراهی کنیم.

وی عنوان کرد: سئوالات بسیار ساده‌ای در آمارگیری امسال از عموم مردم پرسیده می‌شود که اطلاعات کسب شده نیز قطعا محرمانه خواهد بود و به هیچ‌وجه در اختیار مراجع حتی قضایی، سیاسی و انتظامی قرار نمی‌گیرد بلکه بیشترین هدف از این آمارگیری کمک به برنامه‌ریزی دقیق و صحیح است که به صورت روزآمد انجام می‌شود.

فرماندار اردبیل از آمارگیران خواست تا با صداقت تمام و جلب اعتماد و وثوق کامل ثبت اطلاعات کرده و از انتشار این آمار خودداری کنند که این زمینه خوبی را برای مسؤولان در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها فراهم می‌آورد.

زنجانی سئوالات مطرح شده در حد تحصیلات افراد، جابجایی جمعیت، مهاجرت، تعداد اعضای خانوار و ... است که قطعا اطلاعات به دست آمده در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه و دقت نظر قرار می‌گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار