مدیرکل حفاظت اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

بیشترین نارضایتی مردم در اداره ها ی ثبت اسناد مربوط به برخوردهاست

بیشترین نارضایتی مردم در اداره ها مربوط به برخوردها، رفتارها و بحث های اخلاقی است.
کد خبر: ۳۰۵۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۴ 03 October 2016
بیشترین نارضایتی مردم در اداره ها مربوط به برخوردها، رفتارها و بحث های اخلاقی است.مدیرکل حفاظت اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور روز گذشته در آیین تودیع و معارفه مسئول حفاظت اطلاعات ثبت اسناد و املاک استان با تأکید بر این که به همه مسائل در اداره توجه شود، نقش تذکر موردی و گروهی و ایجاد فضای مناسب در اداره را ضروری دانست و گفت: با این که در اداره ها با کمبودهایی مواجه هستیم، گاهی معضلات رفتاری و اخلاقی ایجاد می شود که ما را دچار آسیب می کند و وجهه نظام را زیر سؤال می برد.«سعادتمند» افزود: درخواست دارم، به همه مسائل حتی نوع نشستن و ارتباط همکاران با هم و ارباب رجوع هم توجه کنیم، چون برخی موارد با یک تذکر و تغییر شکل برطرف می شود.وی اظهارداشت: در چند سال اخیر سازمان ثبت اسناد کشور قدم های بزرگ و مهمی برداشته است و از آن جایی که قدمت 100 ساله دارد، به شکل سنتی اداره می شد و اکنون تحول و توسعه یافته است.وی اضافه کرد: با این که با انجام تحول و توسعه، کار سنگین تر می شود، با برنامه ریزی های انجام شده ثبت اسناد سنتی به یک ثبت پویا و توسعه یافته تبدیل شده است که در بخش الکترونیکی شدن پیشرو است.وی با اشاره به تنوع خدمت در ثبت گفت: 7 هزار دفترخانه در کشور به شکل الکترونیکی خدمات ارائه می دهند و اکنون با ثبت احوال به راحتی ارتباط داریم که می توانیم مسائل امنیتی را رعایت کنیم.وی ادامه داد: این پیشرفت ها هم باعث خوشحالی و هم باعث نگرانی است، زیرا با ایجاد هر کار بزرگی،  حفظ و نگهداری آن مشکل تر و سخت تر می شود، به این طریق اگر در گذشته، دفتر املاک داشتیم، اکنون اطلاعات در سیستم و احتمال خطرات در آن بیشتر است.وی اضافه کرد: حفاظت از جمله وظایفی است که فقط مسئولیتش با همکار حفاظت نیست، بلکه همه مسئول حفاظت هستیم.
وی همچنین به یک سرقت در یکی از اداره های کوچک نیز اشاره کرد و ادامه داد: هفته گذشته از یک اداره به دلیل نبود امکانات دوربینی و نگهبان، تعداد زیادی اسناد سفید و تابلوگرام را از گاوصندوق  به سرقت بردند که این امر صدمات زیادی به ما می زند، بنابراین باید مسائل امنیتی با برنامه ریزی با نیروی انتظامی، مورد توجه قرار گیرد، زیرا آسیب ها و نقاط ضعف بیشتر خودشان را نشان می دهند.مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی نیز با اشاره به این که رویه کار سنتی بوده است، گفت: سامانه ثبت آنی و الکترونیکی اسناد در هفته بسیج سال 93 راه اندازی شد و برای تمام اسناد تک برگی که در دفاتر اسناد رسمی مورد معامله قرار می گرفت تدابیری اندیشیده شد.
«بهنود» افزود: براساس این تفاهم نامه، متعامل بعد از انتقال اسناد به نام وی و برای ابطال سند مالکیت تک برگ و صدور سند مالکیت تجلیلی، نیازی به مراجعه حضوری ندارد و پست با هزینه اندک و طی 5 تا 8 روز سند را در منزل تحویل می دهد.به گفته وی، طی این مدت ماهانه 2 هزار و 500 سند صادر کردیم و از 10 هزار مراجعه مستقیم جلوگیری شد.وی اظهارداشت: پرونده های مفتوحه در اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی، اراضی و ساختمان های بدون سند به روزرسانی شد.به گفته وی، به نقل از رئیس کل دادگستری استان، با به روز رسانی پرونده ها، 8 درصد زندانیان کاهش پیدا کرده اند و 10 درصد پرونده های متشکله در داد گاه ها کم شده است.وی افزود: با توجه به ساختار جدید،  تأسیس اداره ثبت اسناد و املاک ناحیه 2 ثبتی در مرکز استان، اداره اسناد رسمی لازم الاجرا  ، ثبت شرکت ها و مؤسسه های تجاری، دایره کاداستر و دایره بازرسی هم تا 2 ماه بعد در استان راه اندازی می شود.به گزارش خبرنگار ما در این مراسم از زحمات «حسن زاده» قدردانی و «سودمند» به عنوان مسئول حفاظت اطلاعات سازمان ثبت اسناد استان معرفی شد./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار