1600 حلقه چاه غیرمجاز در قزوین مسدود شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: از سال 93 تاکنون یک هزار و 636 حلقه چاه آب غیرمجاز در سطح استان مسدود شده است.
کد خبر: ۲۹۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶ 14 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، حمید پویا روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد چاه های غیرمجاز، 252 حلقه آن در سال جاری شناسایی و مسدود شده است.
وی ادامه داد: با مسلوب المنفعه شدن چاه های غیرمجاز یاد شده، 390 میلیون متر مکعب از برداشت حجم آب سفره های زیرزمینی استان صرفه جویی شده است.
به گفته وی، براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سال 96، یک هزار حلقه چاه آب غیرمجاز دیگر استان در جهت حفظ آب سفره های زیرزمینی مسدود خواهد شد.
پویا ادامه داد: امسال از اضافه برداشت 450 حلقه چاه مجاز در سطح استان قزوین جلوگیری و 264 اداوات از دستگاه های حفاری چاه غیرمجاز نیز توقیف شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین اضافه کرد: هم اکنون 5 هزار و 400 حلقه چاه مجاز با برداشت حدود یک میلیارد و 230 میلیون متر مکعب در استان قزوین وجود دارد.
پویا، تعداد چاه های غیرمجاز استان را دو هزار و 900 حلقه اعلام و یادآور شد: از این تعداد یک هزار و 200 حلقه چاه آب غیرمجاز فرم یک با برداشت حدود 330 میلیون متر مکعب و یک هزار و 700حلقه چاه فرم 5 است.
وی در ادامه، نصب کنتورهای هوشمند برروی چاه های برقی کشاورزی را یکی از راه های جلوگیری از برداشت بی رویه از آب سفره های زیرزمینی عنوان و یادآور شد: تاکنون یک هزار و 556 دستگاه کنتور هوشمند در استان نصب و براساس سیاست های انجام شده امسال نیز یک هزار دستگاه کنتور هوشمند دیگر برروی چاه های کشاورزی استان نصب می شود.
وی به برنامه ریزی جهت خرید، نصب و بهره برداری از کنتورهای هوشمند برروی چاه های برقی کشاورزی اشاره و اضافه کرد: سال آینده یک هزار و 450 دستگاه و در سال 97 یک هزار و 400 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های برقی کشاورزی استان نصب و در مجموع نیز 5 هزار و 400 دستگاه کنتور نصب خواهد شد.
پویا در پایان با اشاره به میزان بارندگی استان در سال آبی 94 - 95 گفت: میزان بارندگی سال گذشته 270 میلی متر و در سال جاری نیز 368 میلی متر بوده که با رشد 36 درصدی همراه بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار