افتتاح دفاتر ترویج علم در شمال سیستان و بلوچستان

کد خبر: ۲۶۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳ 28 July 2016
به گزارش ایرنا موسی بهلولی چهارشنبه شب در نشستی با معتمدان و ریش سفیدان منطقه سیستان بر تشکیل شورای هم اندیشی معتمدان در دانشگاه زابل تاکید کرد و اظهار داشت: دانشگاه در این شهرستان برای برون رفت از مشکلات منطقه آمادگی دارد تا هر ماه نشست هایی با معتمدان و ریش سفیدان برگزار کند.
وی با بیان اینکه معتمدان از تجارب زیادی در جامعه برخوردار هستند گفت: باید از ظرفیت معتمدان و ریش سفیدان برای پیشرفت علمی در دانشگاه زابل استفاده شود.
رئیس دانشگاه زابل افزود: مدیران به عنوان خادمین مردم باید تمام تلاش خود را برای رفاه هر چه بیشتر جامعه انجام دهند.
بهلولی ایجاد استخر پرورش ماهی و پرورش 40 هزار قطعه ماهی، ایجاد مراکز پرورش گل های زینتی، پرورش نهال توت و زیتون، افزایش تولید شترمرغ، کشت 10 هزار هکتار چای ترش را از جمله اقدامات یک سال اخیر دانشگاه زابل عنوان کرد.
وی تصریح کرد: افزون بر 400 عضو هیات علمی و 870 کارمند وظیفه آموزش بیش از 11 هزار دانشجو را در دانشگاه زابل برعهده دارند.
وی تصریح کرد: بر اساس استاندارهای علمی کشور به ازای هر 19 دانشجو یک مدرس وجود دارد در حالیکه در دانشگاه زابل به ازای هر 15 نفر یک مدرس است.
رئیس دانشگاه زابل از ایجاد پژهشکده گویش سیستانی در این دانشگاه خبرداد و گفت: این پژوهشکده با حضور مفاخر، شاعران، نویسندگان در مراحل پژوهش است.
بهلولی افزود: یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه زابل در میان 100 سرآمد علمی در کشور است.
وی استفاده از انرژی های پاک را یکی از ظرفیت های منطقه دانست و گفت: برای استفاده از انرژی های پاک باید طرح هایی به نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی ارائه شود تا بودجه های مورد نیاز از طریق مجلس پیگیری شود.
یکی از معتمدان منطقه سیستان نیز گفت: انتصاب یکی از فرزندان این منطقه به ریاست دانشگاه زابل سبب افتخار است.
فریبرز فیروزی جهانتیغ اظهار داشت: محیط های دانشگاهی باید از ظرفیت معتمدان و ریش سفیدان بیشتر استفاده کند زیرا این افراد به خوبی از فرصت ها و معایب منطقه خود آشنا هستند.
وی گفت: امروز سیستان در بهترین شرایط اجتماعی قرار دارد چرا که طوایف از مباحث فامیلی عبور کرده و به قوم رسیده اند.
این بزرگ طایفه جهانتیغ تصریح کرد: مردم سیستان با حضور در تمامی انتخابات در نظام جمهوری اسلامی نشان دادند که برنامه محوری و اقدام برای آنها مهم است.
مدیریت آب سیلاب در تالاب بین المللی هامون، معرفی کشت های مختلف توسط جامعه دانشگاهی به مردم منطقه، نگهداری مرزداران در منطقه از مطالب مهم معتمدان و ریش سفیدان منطقه سیستان در این نشست بود.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار