روزانه 100 هزار وب‌سایت تشکیل می‌شود

جانشین پلیس فتای فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: روزانه 100 هزار وب‌سایت تشکیل می‌شود که 12 هزار وب‌سایت غیراخلاقی و دارای آثار سوء و نامطلوبی است.
کد خبر: ۲۶۲۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵ 18 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، محمود کاظمی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی جوانان و دبیران سازمان‌های مردم نهاد که با حضور کارشناسان پلیس فتا در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: خانواده‌ها از قرار دادن عکس‌های خانوادگی و شخصی خود در فضای مجازی، گوشی همراه خود و همچنین رایانه و دیگر فضاهای رایج الکترونیکی و اینترنتی پرهیز کنند چرا که همه این فضاها غیرایمن است.

وی با بیان اینکه در فضای سرعت تحولات و تغییرات که ارتباطات به شکل سریع و آنلاین انجام می‌شود، ضرورت دارد همه خانواده‌ها و افراد که وارد فضای مجازی می‌شوند به شکل درست و صحیح از اطلاعات آن بهره بگیرند و سعی کنند تا در دام برخی از سوءاستفاده‌کنندگان قرار نگیرند.

جانشین پلیس فتای فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه پلیس فتا به شکل مرتب فضای مجازی را رصد کرده و با تعامل و همکاری نهادهای مختلف سعی داریم تا به جای تقابل تعامل و همراهی‌ها را مد نظر قرار دهیم، تصریح کرد: ما هر چند برای اولین بار با تشکل‌های مردم نهاد نشست‌های تخصصی را برگزار می‌کنیم اما پیش از این در مدارس، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی حاضر شدیم و ابعاد مختلفی از حضور و فعالیت در فضای مجازی را برای استفاده‌کنندگان تشریح کردیم.

کاظمی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که کار در فضای مجازی بسیار پیچیده و دارای ابعاد مختلفی است، ما در عصر توسعه ارتباطات به شکل ماهواره‌ای و کانال‌های اینترنت و شبکه‌های اجتماعی سعی و تلاشمان بر این است تا یک مراقبت جدی را از فعالیت‌ها در این حوزه شاهد باشیم.

وی قدرت شبکه‌های اجتماعی و حضور در فضای مجازی را با توجه به حوادث اخیر در ترکیه یادآور شد و افزود: ما شاهد بودیم رئیس جمهور ترکیه با یک فایل صوتی از دست کودتاگران نجات پیدا کرد و اگر فضای مجازی نبود، ممکن بود امروز ترکیه حال و روز بدتر از شرایط کنونی را داشته باشد.

کاظمی شکل‌گیری کمیته راهبردی در این زمینه را از سال 88 و تصویب قانون جرایم یارانه‌ای در همین سال را یادآور شد و بیان کرد: در 56 بند موارد قانونی مدونی را در ارتباط با پیشگیری از جرایم رایانه‌ای شاهد و ناظر هستیم تا با تشکیل پلیس فتا از سال 89 و سیاست‌های ابلاغی در این زمینه بتوانیم تخصصی در این زمینه فعالیت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با توجه به اینکه ماهیت پلیس فتا یک ماهیت پیشگیرانه از جرایم به صورت تخصصی است، ما با بهره‌گیری از زبده‌ترین نیروی انسانی که اغلب کارشناسان ارشد مهندسی رایانه و حوزه الکترونیک هستند در استان اردبیل نیز فعالیت‌هایمان را با قوت و قدرت ادامه می‌دهیم.

کاظمی ادامه داد: 10 نفر از نیروهای متخصص ما که از جمع 6 هزار نفر گلچین شده‌اند با معدل بالا و مهارت و توان حرفه‌ای گسترده تلاششان بر این است تا در حوزه‌های مختلف بتوانند اقدامات مؤثری را انجام دهند.

وی فعالیت پلیس فتا را در چهار بخش اداره اطلاعات، تشخیص و پیشگیری، آزمایشگاه فنی و اداری مبارزه یادآور شد و گفت: در بخش اداره اطلاعات رسیدگی به جرایم سیاسی و امنیتی مورد توجه قرار گرفته و در بخش اداره تشخیص و پیشگیری رصد موضوعات مختلف به ویژه پیشگیری از جرایم و بحث آموزش مد نظر است.

جانشین پلیس فتا فرمانده انتظامی استان اردبیل افزود: پلیس فتا تمام توان خود را به کار گرفته تا به نحوه مطلوب بتواند کاربران اینترنت و فضای مجازی بتوانند با امنیت خاطر فعالیت‌هایشان را انجام دهند و سعی بر کاهش جرایم در این حوزه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار