بسته خبری «تابناک»؛

تکذیب سخنان قالیباف درباره نحوه اشتغال همسرش/اهداف پنهانی احمدی‌نژاد برای شورای شهر/شکایت هاشمی از وزارت علوم به روحانی!/شکایت خبرنگاران بابت پیامک های جنجالی/انتقاد یک امام جمعه از ایجاد حاشیه امن برای مشروب سازان

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«نمره کدخدایی به شورای نگهبان؟»،«سیدحسن خمینی: دوست ندارم ترامپ رییس جمهور شود»،«فاجعه ای دیگر در یک اورژانس»،«علت استیضاح وزیر کار از زبان یک نماینده»،و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۶۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹ 16 July 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


انتقاد یک امام جمعه از ایجاد حاشیه امن برای مشروب سازان
امام جمعه ابرکوه می‌گوید مدتی است این شهرستان با مشکل ناامنی مواجه شده است. حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی در خطبه نمازجمعه گفت: شهر امنی که مرغی هم آشکارا در آن کشته نمی‌شد چه شده است که امروز باید شاهد قتل دو مادر بزرگ و تهدید و زورگیری و سرقت‌های حرفه‌ای باشد؟ وی از نیروی انتظامی، شورای تامین و مسئولان قضائی ابرکوه خواست برای حل این مشکل وارد عمل شوند.حسینی افزود: مسئولان قضایی از اجرای حکم خدا در ملاءعام ابایی نداشته باشند و بدانید که وقتی مردم ببینند حکم خدا اجرا می‌شود از شما حمایت خواهند کرد.وی تاکید کرد: برای ما قابل قبول نیست که بشنویم در شهرستان‌های همجوار، برای روزه‌‌خوار حد جاری می‌شود اما ابرکوه در منطقه حاشیه امن خلافکاران و بزهکاران و مشروب‌سازان و ناپاکان شده است.این مطلب در جمهوری اسلامی منتشر شده است.

تبانی شهردار و اعضای شورای شهر یک شهرستان؟
از چهارمحال و بختیاری خبر می‌رسد تعدادی از اعضای شورای شهر به همراه شهردار یکی از شهرستان‌های این استان به اتهام تبانی بازداشت شده‌اند.خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از منابع موثق در این شهر کسب اطلاع کرد که در حال حاضر به جز یک نفر از اعضای شورا که در بازداشت به‌سر می‌برد، بقیه اعضای شورای شهر و شهردار این شهر با سپردن وثیقه‌های سنگین از زندان آزاد شده‌اند.

گاف مضحک مشاور نظامی ترامپ
مایکل فلین، سپهبد بازنشسته ارتش آمریکا و مشاور نظامی دونالد ترامپ، در مصاحبه ای مضحک به طور مکرر از رهبر فقید ایران، امام خمینی (ره) خواست تا حملات نیس فرانسه را محکوم کند! او در مصاحبه ای با شبکه فاکس نیوز در اظهاراتی توهین آمیز گفت: «من از (آیت الله) خمینی می خواهم پاسخگوی حملات صورت گرفته در فرانسه باشد!» دوازده ساعت بعد، فلین اظهارات موهن و مضحک خود را تکرار کرد و از رهبر فقید ایران خواست تا این حملات را محکوم کند: «من از (آیت الله) خمینی، رهبر ایران و جهان اسلام می خواهم در برابر این حملات پاسخگو باشد!» مایکل فلین در حالی رهبر فقید جهان اسلام را مسئول این حملات دانست که وی در سال 1989 میلادی (1368) درگذشته است. این مطلب در باشگاه خبرنگاران منتشر شده است.

هجوم کاربران ایرانی به صفحه اینستاگرام خواننده زن ترکیه ای
برخی از کاربران ایرانی با شنیدن خبر کودتا در ترکیه واکنش های خود به این خبر را در زیر پست اینستاگرام خواننده معروف ترکیه گذاشتند.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ فقط چند ساعت از انتشار خبر کودتای شب گذشته ترکیه گذشته بود که کاربران ایرانی به اینستاگرام خواننده معروف ترکیه اِبرو گوندش ( Ebru Gündeş)‏ رفتند و زیر پست های این خواننده را به زبان فارسی احوالپرسی کردند. پیش از این هم پست های شخصیت های شناخته شده جهانی با کامنت های ایرانی ها رو به رو شده بود.

پیام رئیس دولت اصلاحات به روحانی/ تکذیب سخنان قالیباف درباره نحوه اشتغال همسرش/اهداف پنهانی احمدی‌نژاد برای شورای شهر/شکایت هاشمی از وزارت علوم به روحانی!/شکایت خبرنگاران بابت پیامک های جنجالی/انتقاد یک امام جمعه از ایجاد حاشیه امن برای مشروب سازان

شکایت خبرنگاران بابت پیامک های جنجالی
سارا نجیمی وکیل خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی با اعلام خبر شکایت تعدادی از خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی که نسبت به ارسال پیامک تهدیدآمیز طرح دعوی کرده‌اند، گفت: این شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه ثبت شده و به شعبه ۲ بازرسی دادسرا ارجاع یافته است.او با بیان این‌که در یکی دو هفته آینده زمان برگزاری دادگاه جهت بررسی این پرونده اعلام خواهد شد، اضافه کرد: تعدادی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در اعتراض به پیامک‌هایی که اخیراً از یک شماره تلفن همراه به آن‌ها ارسال شده است، طرح دعوا کرده‌اند و باتوجه به این‌که این پیامک‌ها به تعداد زیادی از خبرنگاران ارسال شده، احتمالاً در روزهای آینده تعداد شاکیان پرونده افزایش خواهد یافت.این مطلب در ایلنا منتشر شده است.

ایجاد مراکز بهداشتی برای زنان روسپی
دکتر علی اکبر سیاری معاون وزیر بهداشت در نشست خبری معاون سازمان بهداشت جهانی در تهران به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. معاون وزارت بهداشت از ایجاد مراکزی برای ارائه خدمات بهداشتی به زنان روسپی و افراد کارتن خواب خبر داد. او همچنین با اعلام دو برابر شدن تعداد انتقال ایدز از طریق جنسی، نبود شفافیت در اطلاع رسانی را مهمترین دلیل این موضوع دانست.

علت استیضاح وزیر کار از زبان یک نماینده

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران و سخنگوی فراکسیون امید مجلس دهم در گفت‌وگویی اظهار داشت: طرح استیضاح آقای ربیعی که به یک جنجال تبدیل شده، در آن چند مغالطه انجام گرفته که همه آن متأسفانه در قلب واقعیت بوده است. وی افزود: من چیزی را که تاکنون عرض کردم، این بوده که اولاً تغییر در درون کابینه دولت به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است. دوماً این تغییر از نگاه ما حامیان دولت ترجیحاً باید توسط خود دولت انجام شود. پیرامون مصداق این تغییر بین ما اختلاف وجود دارد، از طرفی دیگر من شخصاً بنا به دلایل و مستنداتی که دارم، اولویت این تغییر را در آقای ربیعی می‌دانم و برای این ارجحیت حداقل با 60 نفر از نمایندگان توافق‌نظر دارم، اما درعین‌حال ترجیح من و بقیه کسانی که با بنده هم‌نظر هستند این است که این تغییر توسط دولت انجام شود و حتی‌الامکان ما در مجلس شروع‌کننده این استیضاح نباشیم.فارس این خبر را منتشر کرده است.

شکایت هاشمی از وزارت علوم به روحانی!

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از وزارت علوم به روحانی شکایت کرد و خواستار بررسی اظهارات معاونان این وزارتخانه درباره رشته‌های دانشگاه آزاد و تأثیر آن بر کاهش تعداد داوطلبان دکترای این دانشگاه شد، وزارت علوم هم کوتاه نیامد و بر تخلفات این دانشگاه در راه‌اندازی و پذیرش دانشجو در رشته‌های بدون مجوز تأکید کرد.این خبر را فارس منتشر کرده است.

دیدگاه سیدمحمود دعایی درباره لغو کنسرت‌ها

سیدمحمود دعایی - مدیرمسوول روزنامه اطلاعات درباره لغو برخی کنسرت‌ها و چگونگی حل مشکلات ناشی از اختلاف سلیقه دو دستگاه مسوول، گفت: آنچه تا کنون اتفاق افتاده، بیشتر ناشی از دخالت و اظهار نظر برخی مسوولان قضایی در بعضی استان‌ها بوده و نمی‌توان گفت که سیستم قضایی به‌شکل کلی با این موضوع مشکل دارد، بلکه مسوولانی با سلیقه‌هایی خاص، مشکلاتی را به‌وجود آورده‌اند.او ادامه داد: در این زمینه، با برخورد متین و تأثیرگذاری که مسوولان فرهنگی تا کنون داشته‌اند، دوستان هم مجاب شدند که تحرکات‌شان عجولانه بوده و می‌توانستند به‌گونه‌ای دیگر عمل کنند. حجت‌الاسلام والمسلمین محمود دعایی درباره لغو برخی کنسرت‌ها در کشور و عملکرد وزارت ارشاد معتقد است که مسوولان فرهنگی خوب عمل و به برخی دغدغه‌ها توجه کرده‌اند.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

فاجعه ای دیگر در یک اورژانس

صدای جیغ دختر بچه 3ساله فضای سالن انتظار اورژانس را متشنج کرده بود. مادرش سعی در آرام کردن او داشت و از طرفی به پرسنل اورژانس قول می‌داد اگر دخترش را پذیرش کنند تا فردا پول را تهیه می‌کند و می‌آورد. هزینه رسیدگی و بستری به بیمار سوختگی اورژانسی 80 هزار تومان بود که مادر محیا آن روز این پول را نداشت. دختر بچه هنوز در حال زجر کشیدن و گریه بود. متصدیان پذیرش همچنان در موضع خود بودند که ما ماموریم و معذور و طبق وظیفه‌مان باید ابتدا هزینه بستری را بگیریم.روزنامه «فرهیختگان» در ادامه نوشت: «ساعت 10 صبح بود که در یک حادثه دست محیای 3ساله با روغن داغ سوخت و بلافاصله به کمک مادرش به درمانگاهی در شهر محمدیه قزوین منتقل شد. پرسنل پذیرش اورژانس این درمانگاه در ابتدا 80هزار تومان برای هزینه بستری محیا از او خواستند و با توجه به این که مادر محیا چنین پولی نداشت از آنها خواست به دخترش که در حال زجر کشیدن بود، رسیدگی کنند و او فردا هزینه را پرداخت کند. پرسنل پذیرش با این موضوع مخالفت کردند و با این که محیا تا پنج عصر در این درمانگاه زجر می‌کشید و گریه می‌کرد، به او بی‌اعتنایی کردند و هیچ یک از افراد کادر پزشکی و پرستاری نیز به این ضجه‌ها توجهی نکردند. عصر همان روز و با توجه به این که مادر محیا این پول را از بستگانش تهیه کرد، توانست دست سوخته محیا را مداوا کند.

اهداف پنهانی احمدی‌نژاد برای شورای شهر

روزنامه اعتماد نوشت:« گمانه‌ای جدید در این هفته‌های اخیر مطرح شده و هنوز به سطح گسترده رسانه‌های عمومی كشیده نشده است. این گمانه بر فرض نیامدن احمدی‌نژاد استوار است. مطرح‌كنندگان این پیش‌بینی می‌گویند او هدفش بالاتر از ریاست‌جمهوری است. برای نیل به این هدف رییس شدن خودش كافی نیست. او باید شبكه‌ای گسترده در كشور داشته باشد تا در دوران خلأ قدرت این شبكه سلاح پنهانش شود.او با ساماندهی فرمانداران، استانداران و بخشداران دولتش در سه سال گذشته بسترهای لازم را فراهم آورده و حالا در انتخابات شورای شهر سال آینده در حالی كه همه نگاه‌ها معطوف به كنش احتمالی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری است او شبكه‌اش در سراسر كشور را رونمایی كند و كرسی‌های شورای شهر و روستا را در اختیار خود بگیرد. این اقدام از طرف احمدی‌نژاد می‌تواند تمام نیروهای سیاسی و حاكمیتی را با شوك بزرگی مواجه كند. »

سیدحسن خمینی: دوست ندارم ترامپ رییس جمهور شود

دگار امام (ره) در گفت‌وگویی با خبرنگار شبکه تلویزیونی «جیو» پاکستان به پرسش‌های گوناگونی درباره رابطه ایران با آمریکا، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و روابط ایران با کشورهای منطقه از جمله عراق، عربستان، پاکستان و افغانستان پاسخ داد. او در بخشی از گفت‌وگو و در پاسخ به سوالی درباره دونالد ترامپ گفت:  به نظر من انتخابات آمریکا چندان تأثیری در سیاست‌های منطقه‌ای آن‌ها ندارد. ولی دلم نمی‌خواهد که چنین شخصیتی رئیس جمهور آمریکا شود. اما به خود مردم آمریکا بستگی دارد. جماران این خبر را منتشر کرده است.

روایت متفاوتی از خطای پزشکی و کمک پزشکان
رضا داودنژاد با اشاره به حواشی اخیر بوجود آمده درباره‌ی مراحل درمان کیارستمی گفت: من مریضی بودم که به خاطر قصور پزشکی بیمار شدم و به خاطر علم و شرافت چند پزشک،چندین بار دوباره زنده شدم. این بازیگر سینما که طی چند سال اخیر در پی پیوند کبد و عوارض ناشی از آن چندین‌بار در بیمارستان بستری شده است با بیان این مطلب گفت: اولین‌بار در پست‌هایم در فضای مجازی (اینستاگرام) نوشتم؛ با احترام به پزشکانی که در ایران جان میلیون‌ها نفر را از مرگ نجات می‌دهند و خیلی پزشکانی داریم که بی‌ادعا دارند به جان انسان‌ها کمک می‌کنند اما حرکتی دیروز اتفاق افتاد که من پیش از اینکه ناراحت شوم به خاطر توهینی که به استادی چون مهرجویی شد که داغدار رفیق 50 ساله‌اش است، متاسف و ناراحت شدم که این حرکت در شأن جامعه پزشکی نبود.   بازیگر «مصائب شیرین» دوباره تاکید کرد: من مریضی بودم که هم قصور پزشکی بر من اتفاق افتاد و هم پزشکان شریفی جان مرا نجات دادند؛ چه در بیمارستان دولتی تهران «طالقانی» توسط دکتر نجات‌اللهی و چه در بیمارستان «نمازی» شیراز. ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

 تکذیب سخنان قالیباف درباره نحوه اشتغال همسرش

هفته گذشته بود که شهردار تهران در مراسم تودیع و معارفه چند تن از معاونان خود درباره فیش حقوقی خود و همسرش توضیحاتی داد.محمدباقر قالیباف در این مراسم به فعالیت همسرش در شهرداری اشاره کرد و گفت: «سازمان فرهنگی و هنری به صورت هیأت امنایی اداره می‌شود و من به عنوان شهردار عضو این هیأت امنا هستم و در سال‌های قبل پیشنهاد شد که به دلیل جنس مأموریت‌ها یک زن در هیأت امنای این سازمان فعالیت کند و خانم‌ها خزعلی و نوبخت که همسرم را از دانشگاه الزهرا(س) می‌شناختند، همسرم را پیشنهاد دادنداو البته گفت که همسرش در شهرداری به صورت صلواتی کار می‌کند. این اظهارنظرهای شهردار تهران بود که موجب شد تا رئیس دانشگاه الزهرا (س) به آن واکنش نشان دهد.انسیه خزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار «ایران» اظهارات شهردار تهران درباره انتصاب همسرش در هیأت امنای سازمان فرهنگی و هنری شهرداری را تکذیب کرد.او گفت: «این موضوع اصلاً صحت ندارد و من خانم آقای قالیباف را برای هیأت امنای سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران معرفی نکرده‌ام. اصلاً نمی‌دانم چرا آقای قالیباف چنین حرف کذبی را در جمع اصحاب رسانه مطرح کرده‌اند.»روزنامه ایران این خبر را منتشر کرده است.

پیام رئیس دولت اصلاحات به روحانی

یک منبع نزدیک به رئیس جمهور اسبق ایران به ایلنا می‌گوید مجید انصاری پیغام اعتراض سیدمحمد خاتمی را نسبت به عملکرد مدعیان اعتدال در انتخاب هیات رئیسه به روحانی رسانده بود.

کودتا ندیده بودیم که الحمدالله دیدم

حبیب ایل بیگی مدیر نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود خبر از حضورش در کشور ترکیه را داد و نوشت:

پیام رئیس دولت اصلاحات به روحانی/ تکذیب سخنان قالیباف درباره نحوه اشتغال همسرش/اهداف پنهانی احمدی‌نژاد برای شورای شهر/شکایت هاشمی از وزارت علوم به روحانی!/شکایت خبرنگاران بابت پیامک های جنجالی/انتقاد یک امام جمعه از ایجاد حاشیه امن برای مشروب سازان

نمره کدخدایی به شورای نگهبان؟

عباسعلی کدخدایی در گفت و گویی بیان داشت که چون من نمره ۲۰ سر کلاس­ به دانشجویانم نمی دهم به شورای نگهبان هم نمی­ توانم نمره ۲۰ بدهم، چون قطعاً نمره­ اش ۲۰ نیست و باید تلاش بکنیم ان‌شاءالله به نقطه مطلوبی برسیم.واقعیت این است که شورای نگهبان خدمت­ های زیادی به نظام و مردم کرده است و زحمات همه اعضای شورای نگهبان در همه ادوار قابل تقدیر و قدردانی است و حالا چون باب شده است و نظرخواهی می­ کنند، شاید نمره ۱۷ خوب باشد؛ حداقل برای دوره‌ای که من بوده‌ام، برای دوره­های گذشته را نمی‌توانم قضاوت کنم.این گفت و گو را مهر منتشر کرده است.

تعداد گردشگران ایرانی در ترکیه

طبق گزارش معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی اکنون ۱۰ هزار گردشگر ایرانی در ترکیه حضور دارند که با تورهای گردشگری به این کشور سفر کرده اند. به همین دلیل اکنون سازمان میراث فرهنگی درصدد است تا بیانیه‌ای پیرو اتفاقات به وجود آمده منتشر کند. در این بیانیه آمده است تا زمانی که آرامش به ترکیه برنگشته، ایرانیان قصد سفر به این کشور را نداشته باشند.

واکنش تند برانکو به شایعه بازگشت طارمی
درحالی که مهدی طارمی خیلی زود از رفتن به ترکیه دلزده شده و خیلی دلش می خواهد به پرسپولیس برگردد و حتی وکلایش اعتقاد دارند با دو راهکار می شود ، قرارداد فعلی اش با تیم ترکیه ای را فسخ کرد و او را به تهران برگرداند ، برانکو انگار نمی خواهد روی خوشی به برگشت ستاره اش به تهران نشان دهد. طارمی که از زندگی دور از خانواده ، خیلی زود دلزده شده و این اتفاقات امنیتی اخیر در ترکیه هم حسابی او را ترسانده است ، خیلی امید دارد که بتواند تا این دو روز آینده از تیم ترکیه ای جدا شود و برگردد اما مشکلش این بار پرسپولیس است. برانکو که از ابتدای فصل هم روی طارمی خیلی حساب نکرده بود ، همان طور که فصل قبل هرچه باشگاه تلاش کرد ، سید جلال را نگرفت ، این بار طارمی را نمی خواهد . رسانه های نزدیک به برانکو نوشته اند او خیلی جدی درباره شایعه بازگشت طارمی گفته ، آنهایی که رفتند دیگر جایی در تیم ندارند و بهتر است بیشتر به فکر تیم جدیدشان باشند تا فکر بازگشت.این مطلب در خبرآنلاین منتشر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار