ماه رمضان، فرصت مناسبی برای خودسازی و تزکیه نفس است

کد خبر: ۲۵۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 22 June 2016


فرمانده انتظامی استان البرز گفت: انسان با روزه ‌داری با خواهش‌های نفسانی خویش می‌جنگد و ماه رمضان، فرصت مناسبی برای خودسازی و تزکیه نفس است.

بخشعلی کامرانی صالح در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، اظهارکرد: خداوند در ماه مبارک رمضان درهای رحمتش را به روی همه بندگانش باز کرده است بنابراین باید قدر این روزها و شب ها به خصوص لیالی قدر را بدانیم و از فرصت باقی مانده نهایت بهره را بگیریم.

وی افزود: همانطور که خداوند متعال در قرآن کریم فرموده و بزرگان دینی ما نیزبیان کرده اند در هر انسانی سه نفس وجود دارد که انسان را تحت تأثیر خود قرار می دهند.

این مسئول توضیح داد: نفس اماره که انسان را به سمت بدی ها می کشاند و بسیار خطرناک است و باید خیلی مواظب باشیم که کنترل ما به دست این نفس نیفتد چرا که انسان را به پرتگاه گناه و خسران می کشاند.

کامرانی صالح بیان کرد: در مقابل نفس اماره، نفس مطمئنه قرار دارد که انسان را به سوی خیر و نیکی دعوت می کند که اگر کسی به این مقام برسد خداوند متعال از او راضی می شود و به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا می کند.

فرمانده نیروی انتظامی البرز ابرازکرد: علاوه بر نفس اماره و مطمئنه، نفس لوامه نیز در انسان وجود دارد که همان نفس سرزنشگر است و ما را به هنگام انجام کار خطا از درون مورد بازخواست قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: یکی از برکات ماه مبارک رمضان اینست که نفس لوامه ما را تقویت می کند تا اعمال ما به سمت نفس مطمئنه سوق پیدا کنند.

این مسئول گفت: درماه مبارک رمضان انسان از دورغ، تهمت، غیبت و سایر رذایل اخلاقی دوری می کند و اگر دچار این خطاها شد نفس لوامه به او تذکر می دهد که مراقب اعمال و رفتار خود باشد.

کامرانی صالح خاطرنشان کرد: اگر نفس لوامه را دروجود خود تقویت کنیم درحقیقت وجدان کاری، پاکدستی و صیانت از خود را تقویت کرده ایم چرا که کسی که درحال مراقبه است از کارخود کم نمی گذارد و همواره به سلامت در محیط شغلی و زندگی خود توجه می کند.

وی درپایان گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای مراقبه، تهذیب و تزکیه نفس در جهت بالابردن سطح سلامت در تمام ابعاد زندگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار