انجام 706 ماموریت و خدمات رسانی به 979 مصدوم و بیمار

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: این مرکز طی سه روز گذشته، با انجام 706 ماموریت به 733 مصدوم حوادث ترافیکی امدادرسانی کرده و به 246 بیمار نیز خدمات رسانی شده است.
کد خبر: ۲۴۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۹ 06 June 2016
به گزارش تابناک قم، محمدرضا حسنی افزود: از هفت صبح روز 13 خردادماه جاری تا هفت صبح روز شانزدهم خردادماه، سه هزار و 712 تماس با مرکز اورژانس 115 قم برقرار و منجر به انجام 706 ماموریت شد که سهم ماموریت های ترافیکی 218 مورد با 733 مصدوم بود.

وی با اشاره به اینکه 122 مورد از ماموریت ها مربوط به موتورسیکلت سوارها با 152 مصدوم بود، اضافه کرد: پایگاه های اورژانس نیز به 246 تن خدمات سرپایی ارائه کردند.

وی با اشاره به اقدام های صورت گرفته برای خدمات رسانی در روزهای 13، 14 و 15 خردادماه، گفت: مرکز اورژانس 115 قم با برگزاری جلسات متعدد با ارگان های امدادرسان از جمله مدیریت بحران، هلال احمر، آتش نشانی، پلیس و پزشکی قانونی جهت ارائه خدمات هماهنگی های لازم را انجام داد.

حسنی اضافه کرد: با توجه به اعزام 300 کاروان از استان قم به مرقد مطهر امام خمینی(ره) و تردد کاروان های اعزامی سایر استان ها از محورهای مواصلاتی این استان، تعداد 16 دستگاه آمبولانس که سه دستگاه توسط سپاه پاسداران، چهار دستگاه توسط جمعیت هلال احمر و 9 دستگاه نیز توسط اورژانس 115 تامین شده بود، برای پوشش مراسم سالگرد امام راحل به مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی اعزام شد.

وی ادامه داد: همچنین در مسیر آمد و شد کاروان های اعزامی نیز به فاصله هر یک کیلومتر یک آمبولانس در آزادراه قم – تهران و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در عوارضی مستقر شد و بالگرد اورژانس نیز در آماده باش کامل بود.

وی گفت: هماهنگی لازم با ستاد عملیات بحران کشور و استان های مجاور از نظر پوشش محورهای مواصلاتی قم در حوزه امداد صورت گرفت و نسبت به تقویت تیم های امدادی جاده ها اقدام های لازم انجام شد.

به گفته رئیس مرکز اورژانس 115 قم، در این مدت 38 پایگاه شهری و جاده ای با تجهیز تمام امکانات در آماده باش کامل بودند و همچنین چهار دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه موتورلانس نیز در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران جهت ارائه خدمات به زائران مستقر بود.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار