تداخل صنفی از مشکلات بهداشتی در یزد است

کد خبر: ۲۳۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 21 May 2016
به گزارش تابناک یزد،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از تداخل صنفی به عنوان یکی از مشکلات بهداشتی در یزد یاد کرد.

محمدحسن لطفی  اظهار داشت: بر اساس قانون هر صنف باید یک نوع ماده قضایی را ارائه دهد اما متاسفانه در یزد شاهد افزایش تداخلات صنفی هستیم.

وی تصریح کرد: اینکه می بینیم تب مالت در یزد افزایش یافته و هر بار کانون جدیدی از این بیماری شناسایی می شود، به خاطر عرضه محصولات لبنی در اصنافی است که از نظارت دامپزشکی دور می ماند.

لطفی عنوان کرد: در یزد در بسیاری از واحدهای صنفی میوه فروشی، شاهد عرضه محصولات لبنی در قالب ماست محلی، دوغ محلی، کره گوسفند و ... هستیم و تبلیغات محلی گسترده ای نیز توسط آنها انجام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: در برخی اصناف نیز به عنوان مثال سوپرمارکت‌ها نیز شاهد عرضه میوه یا سیب زمینی و پیاز هستیم که اینها تداخلات صنفی است و مشکلاتی را ایجاد می کند.

وی ادامه داد: لازم است در این زمینه توسط رسانه ها اطلاع رسانی کاملی انجام شود تا از بروز بسیاری از بیماریها به ویژه تب مالت در استان جلوگیری شود.

لطفی تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات تداخلات صنفی، به هم زدن چرخه نظارت های بهداشتی است و این امر می تواند تبعات و بیماری های بسیاری را برای جامعه به دنبال داشته باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار