8 درصد سیستانی و بلوچستانی ها دیابت دارند

کد خبر: ۲۱۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ 26 April 2016

معاون بهداشتی دانشگاه علوم زاهدان گفت: پس از رقم جمعیتی چین وهندوستان بیماری دیابت دارای آمار 420 میلیون نفری در دنیاست که متاسفانه در برخی از کشورها حدود نیمی از مبتلایان به دیابت از بیماری خود خبر ندارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، دکتر طباطبایی در سمینار دیابت که با حضور متخصصین و کارشناسان که در مرکز همایش های پردیس برگزار شد اظهار کرد: امروزه دیابت یکی از مهمترین مشکلات بهداشتی و درمانی و اجتماعی در جهان محسوب می شود و خانواده ها و بیماران نقش بسزایی در کنترل دیابت بر عهده دارند .

وی گفت:دیابت زمانی بوجود می آید که در بدن به اندازه کافی انسولین موجود نباشد و یا انسولین تولید شده در بدن به طور موثری استفاده نگردد و بدن نتواند انرژی مورد نیاز را از مواد غذایی بدست آورد .

معاون بهداشتی دانشگاه ادامه داد: در جهان بیش از 420 میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند که به نوعی پس از کشور چین و هندوستان از دیابت بعنوان پر جمعیت ترین کشور دنیا می توان نام برد.

وی اذعان کرد: دیابت درمان قطعی ندارد ولی روشهای موثری برای کنترل آن و پیشگیری از بروز عوارض وجود دارد و با کنترل دیابت می توان تا حد امکان قند خون را حالت طبیعی حفظ کرد.

دکتر طباطبایی خاطر نشان کرد: برنامه غذایی درست ، فعالیت بدنی منظم ، و نگهداری وزن در حد ایده آل به کنترل قند خون کمک خواهد کرد .

وی با اشاره به اینکه در استان سیستان و بلوچستان حدود 8 درصد جمعیت به دیابت مبتلا هستند گفت حدود نیمی از مبتلایان به دیابت از بیماری خود خبر ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار