بازداشت جنجالی مبلغ مخالف در عربستان

کد خبر: ۲۱۸۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲ 25 April 2016
جمهوری اسلامی نوشت: بازداشت یک مبلغ سعودی به نام «عبدالعزیز الطریفی» با واکنش گسترده و جنجالی فعالان عربستانی در شبکه‌های اجتماعی همراه شد. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبر بازداشت الطریفی پس از آن منتشر شد که وی به صورت علنی مخالفت خود را با محدود کردن فعالیت‌های هیئت موسوم به «امر به معروف و نهی از منکر» اعلام کرد.

 سلمان العوده از مبلغان سعودی با بیان اینکه از بازداشت الطریفی اطلاع یافته است، تاکید کرد که وی در سلامت است. العوده مدعی شد که الطریفی در بازداشت نیست و فقط او را برای بررسی درخصوص بعضی مسائل به محلی «شایسته» وی منتقل کرده‌اند. الطریفی اخیراً با انتقاد از محدود کردن فعالیت‌های هیئت امر به معروف سعودی، این کار را به تعطیلی کشاندن هیئت امر به معروف عنوان کرده بود.

 وی در یکی از توئیتهای خود گفته است: «برخی حکام فکر می‌کنند که کوتاه آمدن از دین خود برای جلب رضایت کفار، از فشارهای آنان می‌کاهد. هر اندازه که کوتاه بیایید بیشتر می‌خواهند...» با انتشار خبر بازداشت این مبلغ سعودی، هشتگی تحت همین عنوان توسط کاربران سعودی جهت درخواست آزادی فوری وی ایجاد شد.

کاربری به نام «العهد الجدید» در توئیتر خود نوشت: برای اطلاع شما می‌گویم، شیخ الطریفی با پادشاه، ولیعهد و جانشین او بیعت نکرده است و بازداشت او از چند ماه قبل پیش‌بینی می‌شد. یک کاربر سعودی به نام «عمر بن عبدالعزیز» اظهار داشت: بازداشت الطریفی تحولی خطرناک و نشانه‌ای از تغییرات بزرگ در مرحله آتی است... نظام درحال پوست انداختن است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار