استيضاح وزیر کشور براي استيفا

کد خبر: ۲۱۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 25 April 2016
به گزارش «تابناک یزد»، روزنامه قانون نیز در گزارشی با عنوان« استيضاح براي استيفا » به موضوع احتمال استیضاح وزیر کشور می پردازد. این روزنامه در بخشی از این گزارش می نویسد:« گنه‌كرد در بلخ آهنگري، به شوشترزدند گردن مسگري! اين روايت تاريخي امروزه نيز تكرار مي‌شود. در همين راستا شاهد هستيم كه برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به دليل مشكلاتي كه براي مينو‌خالقي،منتخب مردم در اصفهان پيش آمده و نيز اقدام نيروي انتظامي در به‌كار گيري 7000 پليس‌نامحسوس،اعلام كردند قصد استيضاح رحماني‌فضلي،وزير كشور را دارند. اين تصميم را علي‌مطهري استارت زد و در ادامه راه ‌غلامعلي‌جعفرزاده ايمن‌آبادي نيز سخنان وي را تكرار كرد. سخناني كه شايد بنا به قانون حق هر نماينده باشد ولي از سوي ديگر بر هيچكس پوشيده نيست كه برخي اقدامات و تصميمات در ايران از يد مسئولان مربوط به آن حوزه نيز خارج و ممكن است دستوراتي ماوراي مسئوليت افراد و بدون در نظر گرفتن سلسله مراتب به نهادهاي زيردستي ابلاغ شود كه مصلحت، سكوت در قبال آن است.

فرضيه هاي يك بازخواست

گذشته از اين سخنان نكته‌اي كه نظر را به خود جلب مي‌كند، بي‌گناهي وزير كشور است و اگر قرار به استيضاح است بايد به گونه‌اي بيان شود كه رحماني‌فضلي را زير سوال نبرد. فردي كه در دوران انتخابات نشان داد به خوبي مي‌تواند از آراي مردم دفاع كند و نتيجه آن را ما در 7 اسفند مشاهده كرديم. اما چند فرضيه درباره بيان استيضاح وزير كشور وسكوت وي در اين زمينه وجود دارد:

1-نمايندگان قصد دارند رحماني فضلي را در مجلس استيضاح كرده و به مجلس بخوانند تا وي در رابطه با اينكه موضوعات مطروحه هيچ‌ارتباطي به وي ندارد توضيح دهد و به اين شيوه افكار عمومي با حقيقت ماجرا آشنا شوند.

2-رحماني فضلي كه به سرانجام دخالت در زمينه‌هاي مورد انتقاد نمايندگان آگاه است، سعي مي‌كند جايگاه خود و وزارتخانه اش را حفظ كرده و نگذارد دستخوش بازي‌هاي سياسي شود و با همين منظور سكوت كرده چرا كه به خوبي مي‌داند انتخابات 96 نيز در پيش است و براي اين موضوعات نبايد خود را دچار چالش با اركان نظام كند تا در دوران پيش رو با مشكلاتي مواجه نشود.

3-رحماني فضلي به خوبي مي‌داند كه در اين موضوعات برخي خط‌ قرمزهاي نظام نهفته است و اگردر برابر آنها ايستادگي كند، دلواپسان و منتقدان دولت كه همواره برسر اين مقوله‌ها فرياد واسلاما سر مي‌دادند و امروز ساكت هستند، وي را به زير پا گذاشتن آرمان‌ها و توهين به نهادهاي مقدس نظام متهم كرده و براي وي مشكل ايجاد مي‌كنند. وي نيز با همين منظور با بي اعتنايي به معضلات مطرح‌شده، سعي مي‌كند آنها را از مجاري طبيعي رفع كند.براي اطلاع از چرايي و ميزان حقانيت استيضاح رحماني‌فضلي به سراغ برخي كارشناسان سياسي رفتيم. برخي با اين اقدام موافق و برخي نيز مخالف استيضاح وزير كشور بودند»



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار