معاون اداره اطلاعات یزد:جزئیات قانون تجارت هنوز به استان‌ها ابلاغ نشده

معاون اداره اطلاعات استان یزد گفت: قانون تجارت در سال 92 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده اما هنوز جزئیات آن به استان‌ها ابلاغ نشده است.
کد خبر: ۲۱۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴ 16 April 2016

به گزارش تابناک یزد،شکوهی در جمع کارشناسان حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان یزد با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور اظهار داشت: در مورد مسائل اقتصادی کشور، یکی از مشکلات و موانع اصلی در رونق اقتصادی، قانون تجارت است.

وی بیان کرد: قانون تجارت ما بسیار قدیمی و کهنه است و بسیاری از مواد این قانون در جامعه منسوخ شده زیرا مصوب سال 1317 است و در عمل فاقد کاربرد است.

شکوهی عنوان کرد: لایحه قانون تجارت به مجلس داده شده و بعد از 10 سال در سال 92 تصویب شد اما هنوز به استان‌ها ابلاغ نشده و بسیاری از مشکلاتی که در حوزه بنگاه‌های اقتصادی داریم مربوط به این قوانین منسوخ شده است.

وی ادامه داد: در زمینه اسناد تجاری نیز مشکلاتی داریم که قوانین فعلی به هیچ وجه پاسخگو نیست به ویژه در حوزه تجارت بین‌المللی نیاز به قوانین جدید و به روز است.

معاون اداره اطلاعات استان یزد خاطرنشان کرد: امیدواریم معاونت حقوقی رئیس جمهور قوانین مرتبط با تجارت را پیگیری کرده و تکلیف این قانون را تعیین کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد الزام به پرداخت حق‌الوکاله به کارشناسان حقوقی دستگاه‌ها به پرونده‌هایی که له دولت حکم صادر می‌شود، افزود: این موضوع در حال حاضر توسط محاکم اجرایی نمی‌شود که امیدواریم با پیگیری‌های لازم مورد توجه قرار گیرد.

فارس

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار