تشدید مبارزه با زمین‌خواری در بیله‌سوار

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: با همکاری دستگاه‌های مرتبط امسال مبارزه با زمین‌خواری در راستای حفاظت از منابع طبیعی و ملی در شهرستان بیله‌سوار تشدید می‌شود.
کد خبر: ۲۱۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 14 April 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آرام حلیم در جلسه مبارزه با زمین‌خواری در شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: باید برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و عرصه ملی در روستاها از ظرفیت ارزشمند دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها و مشارکت مردمی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه 90 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی در شهرستان یک موهبت الهی است، گفت: همه ما در طبیعت سهم داریم و حفاظت از منابع طبیعی وظیفه قانونی و انسانی همه ما است و باید با جدیت از این منابع خدادادی حفاظت شود.

حلیم افزود: بر اساس دستورالعمل واگذاری انشعاب آب، برق، گاز و تلفن به بناهای غیرمجاز در شهر و روستاهای این شهرستان ممنوع بوده و مسئولان اجرایی و یا شرکت‌های دولتی که اقدام به واگذاری انشعاب غیرقانونی به افراد کنند نیز به عنوان مجرم و قانون‌شکن مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

رئیس شورای اداری شهرستان بیله‌سوار با بیان اینکه برخی از افراد فرصت‌طلب با استفاده از شیوه‌های فریبنده اقدام به خرید، فروش، واگذاری و یا احداث بنا در سطح اراضی ملی، منابع طبیعی و یا زمین‌های با کاربری‌های کشاورزی و باغی می‌کنند، تصریح کرد: از لحاظ قانونی همه این موارد زمین‌خواری محسوب شده و در ردیف جرایم کیفری قرار دارد.

وی اعمال قوانین مربوط به جرایم ماده 99 روستایی و ماده 100 شهری در جلوگیری از احداث بناهای غیرمجاز را کارساز ندانست و بیان کرد: افزایش شدت عمل مسئولان ستاد مقابله با زمین‌خواری در کنار پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شبانه منجر به صیانت از اراضی ملی و حفظ محیط زیست خواهد بود.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار افزود: تعداد 432 فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی به میزان 5 هزار و 200 هکتار از طریق منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به مراجع قضایی ارسال شده است که از این بین 12 پرونده احداث غیرمجاز ساخت و ساز و 15 فقره پرونده دام مازاد شامل این تخلفات می‌شود.

دادستان بیله‌سوار نیز اولویت اداره منابع طبیعی شهرستان در سال جدید را مبارزه با زمین‌خواری و حفاظت از منابع طبیعی دانست و گفت: مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز نیازمند عزم جدی مسئولان است و باید از ظرفیت‌های مردم روستاها در شناسایی متخلفان و سودجویان استفاده شود و مراجع قضایی نیز در برخورد با پرونده‌های زمین‌خواری و تخریب اراضی تسریع ایجاد کنند.

حجت‌اله حاتمی با تاکید بر ارایه آموزش‌های حقوقی به کارشناسان حقوقی دستگاه‌های دولتی شهرستان بیان کرد: کارشناسان حقوقی برخی از ادارات در شهرستان ضعیف عمل می‌کنند و این امر باعث کندی رسیدگی به پرونده‌های حقوقی ادارات می‌شود.

وی تصریح کرد: مسئولان دوایر حقوقی ادارات باید ‌مانند یک وکیل قدرتمند در پرونده‌ها حاضر شوند و به دفاع بپردازند تا به پرونده‌های حقوقی دستگاه‌های دولتی شهرستان به‌موقع رسیدگی شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
لطفا جلوی زمین خواری در روستای حاجی باباخان را بگیرید اهالی از این وضع ناراضی هستند خسته نباشید
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار