رئیس سازمان بنادر ایران: رونق گردشگری دریایی موجب رشد اقتصادی کشور می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حمایت همه جانبه از رونق گردشگری دریایی موجب رشد اقتصادی کشور می‌شود.
کد خبر: ۲۰۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲ 19 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمدسعیدنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: رشد قابل توجه سفرهای دریایی در طول سال‌های اخیر و افزایش میزان توجه مردم به جزایر موجب بهبود وضعیت اقتصادی جزایر شده و زمینه‌ساز اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی در این مناطق با هدف تسهیل تردد در آنها شده است.
 
وی عنوان کرد: مهم‌ترین اصل مورد توجه در انجام سفرهای دریایی بحث ایمنی و تردد آسان مسافران به جزایر و شهرهای ساحلی کشورمان است که در کانون توجه قرار گرفته و با همت دست اندرکاران و دقت نظر مردم شاهد ارتقای ایمنی در این مسیرها هستیم.
 
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی افزود: مکانیزه‌سازی سفرهای دریایی، ایجاد اسکله‌ها و سالن‌های مسافری مناسب‌، نظارت کافی بر نوع ترددها، توجه بر اعمال مناسب قیمت‌های مصوب در مسیرها، ارتقای تدریجی کیفیت شناورها و افزایش همکاری با تعاونی‌های مسافری و ... از جمله راهکارهایی بوده که طی سال‌های اخیر به آن توجه ویژه صورت گرفته است.
 
سعید نژاد خاطر نشان کرد: ایجاد امکان تردد مناسب و آسان مردم به جزایر سبب رشد اقتصادی جزایر و افزایش نقش پذیری آنها در اقتصاد کشور شده و امیدواریم دیگر دستگاه‌های مرتبط با توسعه بنادر نیز با یک برنامه مشخص و مدون در این زمینه گام بردارند.
 
وی ادامه داد: در نوروز امسال و در استان هرمزگان برآورد بیش از 5 تا 6 میلیون سفر نوروزی را داریم که امکانات برای انجام مناسب این سفرها و رعایت ایمنی در سفر تدارک دیده شده است.
 
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بیشترین میزان سفرهای دریایی در استان هرمزگان صورت می‌گیرد، اظهار داشت: تردد در مسیر قشم و کیش بیشترین میزان مسافر را در سفرهای دریایی دارد که عمده امکانات بخش خصوصی و دولتی در این مسیرها متمرکز شده است.
 
وی اضافه کرد: در طول سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری قابل توجهی از سوی بخش خصوصی در زمینه فعالیت‌های بندری و دریایی شاهد بوده‌ایم که نشان از پویایی اقتصادی در این بخش دارد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کشورهای مختلف حوزه خلیج فارس سرمایه گذاری وسیعی در زمینه توسعه فعالیت‌های بندری و دریایی انجام داده‌اند، گفت: میزان درآمدزایی از این بخش در مقایسه با دیگر حوزه‌ها قابل توجه است و بر همین اساس در کشورمان نیز دامنه سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه در گستره سواحل جنوبی کشورمان و جزایر رو به افزایش است.
 
وی بیان کرد: میزان اشتغال‌زایی پایدار در بنادر اهمیت این حوزه را دوچندان ساخته است و در صورت سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر در این بخش شاهد کمک قابل توجه به رشد اشتغال‌زایی در کشور خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار