استیضاح شهردار کرمانشاه باطل شد

جلسه هیات حل اختلاف استان کرمانشاه جهت بررسی موضوع استیضاح شهردار کرمانشاه تشکیل و در نهایت هر پنج عضو این هیات، رای به ابطال استیضاح شهردار کرمانشاه و ابقای او دادند.
کد خبر: ۱۹۹۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 17 March 2016
جلسه هیات حل اختلاف استان کرمانشاه جهت بررسی موضوع استیضاح شهردار کرمانشاه تشکیل و در نهایت هر پنج عضو این هیات، رای به ابطال استیضاح شهردار کرمانشاه و ابقای او دادند.
 
دکتر نعمت‌الله منوچهری یکی از پنج عضو شورای حل اختلاف استان کرمانشاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اعلام این خبر اظهارکرد: در پی مطرح شدن موضوع استیضاح شهردار کرمانشاه توسط اعضای شورای اسلامی شهر و اعلام مغایرت آن توسط فرمانداری کرمانشاه، بررسی این موضوع به شورای حل اختلاف استان سپرده شد.
 
وی ادامه داد: در همین راستا، اعضای شورای حل اختلاف استان (متشکل از استاندار، رییس کل دادگستری استان، دوتن از نمایندگان استان در مجلس و یک نماینده شوراهای استان) این موضوع را مورد بررسی قرار داده و در نهایت با توجه به مستندات و مدارک موجود، هر پنج عضو شورای حل اختلاف استان رای به ابطال مصوبه استیضاح و ابقای شهردار کرمانشاه دادند.
 
نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح شهردار یک روال قانونی دارد که برای انجام آن باید مو به مو اجرا شود که در خصوص استیضاح شهردار کرمانشاه این روال قانونی به درستی اجرا نشده  بود.
 
منوچهری تصریح کرد: برای استیضاح شهردار نیاز است که شورای اسلامی شهر ابتدا تذکر کتبی و شفاهی به شهردار دهد، بعد طرح سوال کند و بعد از انجام این مراحل وارد فاز رای‌گیری استیضاح شود که در این مورد خاص بنا به اظهارات رییس شورای شهر کرمانشاه، تذکر کتبی و شفاهی به شهردار داده نشده بود.
 
وی تاکید کرد: رییس شورای اسلامی شهر کرمانشاه در نامه‌ای به شورای حل اختلاف کتبا اعلام کرده بود که من به عنوان رییس شورا به هیچ وجه نه کتبا و نه شفاها به شهردار کرمانشاه تذکری نداده‌ام و همین نکته نیز ملاک اصلی بررسی و اعلام نظر اعضای شورای حل اختلاف استان مبنی بر باطل اعلام کردن استیضاح شهردار شد.
 
نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: بر همین اساس هر پنج عضو شورای حل اختلاف استان مصوبه استیضاح شهردار را باطل و رای به ابقای شهردار دادند.
 
منوچهری افزود: در حال حاضر عبدالرضا شعبانی شهردار قانونی کرمانشاه است و چنانچه اعضای شورای شهر کرمانشاه مجددا مصر به استیضاح او هستند، باید کلیه مراحل قانونی استیضاح را از اول و بر اساس مر قانون اجرا کنند.
 
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال هستیم و تعطیلات نوروز را در پیش داریم، تصمیم جدید شورای اسلامی شهر کرمانشاه مبنی بر ماندن و یا رفتن شهردار به بعد از تعطیلات موکول خواهد شد. در هر صورت ماندن و یا رفتن شهردار تصمیمی است که باید اعضای شورای شهر در مورد آن به نتیجه و توافق برسند.
 
این عضو شورای حل اختلاف استان کرمانشاه در پایان به اعضای شورای شهر و شهرداری کرمانشاه توصیه کرد: شهر کرمانشاه یک کلانشهر است که برای توسعه یافتن، بیش از هر چیز نیاز به آرامش و همدلی دارد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار