جمعیت دانشجویی مردمی امام علی(ع) گلستان برگزار کرد؛

برپایی نمایشگاهی در جهت حمایت از کودکان کار و محروم از تحصیل

این روزها گرگان شاهد برپایی نمایشگاهی به نفع کودکان کار و محروم از تحصیل در مکان تالار فخرالدین اسعد گرگانیست. کودکانی سترگ با رویاهایی خیس
کد خبر: ۱۹۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ 07 March 2016
روز های پایانی سال مهربان ترند

اسفند ماه ،جدای از تمامی ویژگی هایش آبستن مهریست مملو از امید. روزهای پایانی سال شاهد رشد فزاینده کمپین ها و گروههای خیریه هستیم. بسیاری نیز در این روزها مشارکت بالاتری در این امر دارند. اما به نظر نیاز به نگاهی عمیق تر در این زمینه وجود دارد.

این روزها گرگان شاهد برپایی نمایشگاهی به نفع کودکان کار و محروم از تحصیل در مکان تالار فخرالدین اسعد گرگانیست. کودکانی سترگ با رویاهایی خیس

کودک کار ، کودکی زاییده ی کنش ها ی نادرست اجتماع و برآمده از شکافی به عمق فرهنگی پالایش نشده و لکه ای بر دامان اجتماع محسوب می شود ، که برای پالایش چنین مخلوقی ، خلق شده از سیاست های نادرست اجتماعی و نگاه کلان.  نیاز به همراهی دولت و سازمانهای مردم نهاد وحلاجی و ویرایش برخی سیاست گزاریهاست.

کودک کار نتیجه ی چرخه ای ناصحیح است و خود معلولی برآمده از  علت هایی که  دولت و اجتماع  به عنوان والد آن محسوب میشوند

در این بین متولیان این امر(بهزیستی ،شهرداری، کمیته امداد و...) یکدیگر را به کم‌توجهی در مسئولیت‌شان، عدم تخصیص اعتبار، عدم اجرای صحیح و اصولی طرح متهم می‌کنند و در پی آن نه تنها طرح به جایی نرسیده و نه تنها این کودکان سامان نیافته اند بلکه به طور فزاینده ای بر تعداد این قربانیان افزوده می شود.

اين پديده هم مانند سایر پدیده های جامعه ، نظیر اعتیاد دارای علل و عوامل متعدد و چند وجهی است و تاکنون با  عدم توجهات و بی مهری های  فراوان روبه رو بوده و این امر سبب تشدید و تحمیل اثرات زيان بار وغيرقابل جبرانی در ابعاد فرهنگی، سياسی، اقتصادی، فردی، اجتماعی، خانوادگی و انسانی بر جامعه شده است.


در این بین  جمعیت مردمی امام علی (ع)  نمایشگاهی تحت عنوان  ، «بوی عیدی» باهدف کمک به کودکان کار و بد سرپرست در شهر گرگان برپا نموده و این نمایشگاه تا تاریخ 18 اسفند دایر می باشد.

جمعیت امام علی (ع)  سازمانی مردم‌نهاد (غیرسیاسی و غیرانتفاعی) است و در سال ۱۳۷۹ توسط شارمین میمندی نژاد تأسیس شد.و موسسه ای در جهت  کمک به رفع آسیب‌های اجتماعی است و یکی از فعالیت های آن   ایجاد مراکزی تحت عنوان خانه های ایرانیست که در آن کودکان موردحمایت از خدمات آموزشی، تحصیلی، هنری، ورزشی، خدمات پزشکی، مشاوره و تغذیه مناسب بهره‌مند می‌شوند و تمامی این خدمات به شکل رایگان و از طریق کمک‌ها و حمایت‌های مردمی تأمین می‌شود.

 
مژگان باقرپور فعال اجتماعی



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار