بیش از4 هزار قلم کالا در سطح بازار نمونه برداری شد

کد خبر: ۱۷۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱ 06 February 2016


مدیر کل استاندارد البرز گفت: در نه ماهه سال جاری بیش از چهار هزار و 198 نمونه برداری به منظور اجرای هماهنگ استاندارد (طرح طاها) برای جلوگیری از عرضه کالاهای بی کیفیت در این استان انجام شد.

فتانه شکرالهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این نمونه ها از واحدهای تولیدی، واحدهای صنفی و محموله های صادراتی و وارداتی توسط کارشناسان این اداره کل و شرکت های بازرسی تایید صلاحیت شده اخذ شده است.

وی اظهار کرد:با اجرای این طرح علاوه بر کنترل واحدهای تولیدی، مراکز عرضه کالا را نیز توسط کارشناسان استاندارد نظارت می شوند.

وی خاطرنشان کرد: سه هزارو391 آزمون توسط آزمایشگاه های همکار مورد تایید صلاحیت این اداره کل روی نمونه های فوق انجام شده است.

وی گفت: این نمونه ها مربوط به لوازم خانگی، صوتی و تصویری، صنایع غذایی و کشاورزی، شیمیایی، مصالح ساختمانی، مکانیک و فلزشناسی، برق و الکترونیک، نساجی و سلولزی هستند که آزمون های عمومی و تخصصی بر اساس استاندارهای مربوطه و به صورت کامل بر روی آن ها انجام می شود.

شکرالهی خاطر نشان کرد: بر اساس نتایج آزمون اعلام شده دو هزارو 971 نمونه با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داشته و 474نمونه نیز مردود و مغایر با استانداردهای ملی مربوطه اعلام شده است و تعدادی نیز در دست آزمون است.

وی اظهار کرد: در اجرای این طرح صاحبان مغازه ها با کالاهای مشمول استاندارد اجباری آشنا شده و باید از خرید و فروش آنها خودداری کنند.

وی ، شناسایی و استاندارد سازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری ، ارتقای سطح کیفی فرآورده ها به منظور تامین ایمنی و سلامت جامعه و اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران را از اهداف مهم اجرای طرح طاها برشمرد.

وی یادآور شد: طرح طاها باعث افزایش ارتباط استاندارد با بازار فروش و تشویق مردم به استفاده از کالاهای مورد تایید سازمان استاندارد می شود.

وی تاکید کرد: اجرای طرح طاها ضمن تقویت گروه های بازرسی، زمینه کنترل و کاهش ورود کالاها بی کیفیت به بازار را بیش از پیش فراهم می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار