اجرای فازاول طرح آبرسانی به دشت سیروان

مدیر جهاد کشاورزی سیروان گفت: طرح آبرسانی به دشت سیروان 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۱۷۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲ 04 February 2016
مدیر جهاد کشاورزی سیروان گفت: طرح آبرسانی به دشت سیروان 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش تابناک ایلام؛"حاجیعلی پورمحمد"، مدیر جهاد کشاورزی سیروان درخصوص اجرای طرح آبرسانی اظهار کرد: کلنگ اجرای طرح آبرسانی به دشت سیروان در سال 92 به مین زده شد ولی عملیات اجرایی آن در هفته دولت سال 93 شروع شد.

وی افزود: طرح آبرسانی به دشت سیروان که در دو فاز عملیاتی خواهد شد؛ فاز نخست آن با اعتبار 60 میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستانی در حال اجرا است.

پورمحمد اجرای پروژه آبرسانی به دشت سیروان را از خواسته های به حق مردم شهرستان سیروان عنوان کرد و گفت: این طرح شامل یک ایستگاه پمپاژ اصلی و دو ایستگاه پمپاژ ثانویه، تقریبا 7/1 میلیون لیتر در ثانیه آب را از رودخانه سیمره با خط انتقال 7 هزار و 600 متربه اراضی دشت سیروان منتقل می کند.

وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت شهرستان سیروان از طرح پمپاژ آبرسانی به دشت سیروان بهره مند خواهند شد، اظهار کرد: 11 روستا بالغ بر یک هزار و 100 خانوار از شهرستان سیروان تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

این مسئول عنوان کرد: 65 تا 70 درصد باغ و 30 تا 35 درصد زراعت برای الگوی کشت این منطقه طراحی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سیروان پیشرفت فیزیکی این طرح را 30 درصد اعلام کرد و افزود: برای بهره برداری فاز نخست این طرح که از بانواز تا لرینی می باشد 240 میلیارد ریال نیاز است.

پورمحمد اظهار کرد: عملیات اجرایی خط انتقال این پروژه نیز شروع شده که در حال حاظر حدود 1200 متر لوله خریداری و عملیات نصب آن توسط پیمانکار در حال انجام می باشد.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی به دشت سیروان باعث اشتغال حدود هزار نفر می شود، عنوان کرد: این طرح سه هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان را آبیاری کرده که 65 تا 70 در صد آن شامل باغات و 30 تا 35 درصد آن نیز بارانی (محصولات زراعی) خواهد بود./ف

منبع:ایلام بیدار

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار