رئیس حوزه هنری کشور

زنده نگه‌داشتن یاد شهدا، مصداق جهاد درراه خدا است

قائم‌مقام حوزه هنری کشور و مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره، شهادت را مهم‌ترین آرمان ملت اسلامی برشمرد و گفت: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا، مصداق جهاد درراه خدا است.
کد خبر: ۱۶۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵ 25 January 2016

به گزارش تابناک مازندران،محمد حمزه زاده در مراسم اختتامیه جشنواره سراسری پوستر هزار سنگر در حوزه هنری مازندران با اشاره به اینکه، اثر هنری و فرهنگی بیانگر احساسات، افکار و اعتقاد انسان‌ها است با گرامیداشت حماسه ششم بهمن اظهار داشت: حماسه ششم بهمن حماسه ماندگار مردم آمل و فرازی از تاریخ انقلاب اسلامی است که مردم مقابل منافقان و ضد انقلابیون داشته‌اند.

وی اظهار داشت: هر بخشی از تاریخی انقلاب اسلامی مملو از فرازهای بسیاری است و طبق نظر اهل فکر، هر ملتی را از چهار طریق ازجمله ارزش‌های آن جامعه می‌توان شناخت.

وی بابیان اینکه هویت هر جامعه بر اساس ارزش‌ها شکل می‌گیرد تصریح کرد: این ارزش‌ها روی سبک زندگی مردم اثر خواهد گذاشت و همچنین اگر به آرمان‌ها بنگریم می‌توانیم یک ملت را بشناسیم.

قائم‌مقام حوزه هنری کشور، شهادت را مهم‌ترین آرمان ملت دانست و گفت: حلقه ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی، شهادت است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، زنده نگه‌داشتن یاد شهدا، مصداق جهاد در راه خدا است.

حمزه زاده‌ای با اظهار اینکه آرمان‌های یک ملت را از آثار هنرمندان، شعر، افسانه‌ها، نقاشی‌ها، نمایش و غیره می‌توان شناخت گفت: امیدواریم در جامعه هنری فریادگر دقیق و به‌حق آرمان‌های ملت باشیم.

سینا دلشادی مدیر حوزه هنری مازندران نیز در جشنواره سراسری پوستر هزار سنگر گفت: تولیدات هنری حوزه هنری استان در رشته‌های مختلف در این جشنواره به نمایش درآمده و سعی شده واقعه ششم بهمن در قالب هنر زنده نگه‌داشته شود.

وی اظهار داشت: دم زدن از انقلاب اسلامی بدون توجه محتوا و ارزش‌ها و شعارها و آرمان‌های بلند آن به‌مرورزمان از انقلاب ماکتی خواهد ساخت که نه حق ظاهر و نه حق باطن آن ادا نمی‌شود و صحبت کردن از انقلاب و برنامه‌ریزی در این زمینه نیاز به تأمل و خردورزی دارد زیرا یکی از بنیان‌های محکمی که انقلاب می‌تواند موردتوجه قرار گیرد، امامت و رهبری است.

به گفته دلشادی، حضور و همبستگی مردم، همدلی و هم‌زبانی مردم از دیگر بنیان‌های محکم انقلاب اسلامی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

مدیر حوزه هنری مازندران یادآور شد: نظام سلطه و دنیای استکبار همواره از سه عنصر زر، زور و زیور استفاده کرده است و در شرایط کنونی، عنصر سوم بیش از دو عنصر قبل مورداستفاده قرارگرفته است.

وی با عنوان اینکه استکبار درصدد است تا چهره‌ای صلح‌خواه از خود نشان دهد و در پی مخدوش کردن چهره رحمانی اسلامی است و برای این هدف از مزدوران وابسته نیز بهره گرفته‌اند، از آل سعود به‌عنوان آل شرور یادکرد و گفت: روزی تاریخ‌مصرف آن به پایان خواهد آمد و به زباله‌دان تاریخ خواهد پیوست.

مدیر حوزه هنری مازندران با اشاره به اینکه حوزه هنری نهادی روییده از انقلاب اسلامی است تأکید کرد: انتشار اندیشه‌های امام و انقلاب و ایدئولوژی نهفته در آن برای انتقال به نسل‌های مختلف و به زبان هنر ازجمله وظایف است.

وی تأکید کرد: آثار هنری باید سبب زدوده شدن تحریف‌ها از چهره اسلام شود زیرا دم زدن از انقلاب بدون امام و دم زدن از امام بدون اندیشه‌های اسلامی ممکن نیست.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار