کلانتران مرزی قصرشیرین و خانقین عراق با یکدیگر دیدار کردند

فرماندهان مرزبانی قصرشیرین و خانقین عراق در باره افزایش همکاری و برقراری تامین امنیت بیشتر در مرزهای دو طرف روز چهارشنبه در شهر خانقین عراق با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.
کد خبر: ۱۵۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹ 06 January 2016
فرماندهان مرزبانی قصرشیرین و خانقین عراق درباره افزایش همکاری و برقراری تامین امنیت بیشتر در مرزهای دو طرف روز چهارشنبه در شهر خانقین عراق با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا این نشست در راستای برگزاری ملاقات های مرزی و به منظور توسعه و گسترش مناسبات و حسن روابط مرزی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق برگزار شد.

مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین در این دیدار گفت: با اقدامات صورت گرفته مرزهای قصرشیرین هم اکنون از امنیت پایداری برخوردار است و امیدواریم با هم افزایی بیشتر بین مرزبانان دو کشور این امنیت در نوار مرزی حفظ شود.

سرهنگ پاسدار رضا الماسی افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق برپایه برادری و حسن همجواری است و این دو کشور دارای مشترکات زیادی هستند.

وی اظهار کرد: تلاش می شود تا با برگزاری این نشست های فصلی امنیت موجود در مرز دو طرف حفظ شود و تداوم یابد.

وی مبارزه با قاچاق کالا، تامین امنیت جانی اتباع ایرانی، روان سازی صادرات کالاهای ایرانی، برخورد قاطع با قاچاقچیان سلاح، مهمات و مشروبات الکلی، رفع مشکلات پایانه مرزی خسروی و تمهیدات لازم با طرف عراقی در جهت برقراری امنیت تردد زوار عتبات در اربعین سال آینده از مرز خسروی را از جمله موارد مطرح شده در دیدار کلانتران مرزی ایران و عراق ذکر کرد.

کلانتر مرزی عراق مستقر در شهر خانقین و مندلی نیز در این نشست از همکاری جمهوری اسلامی ایران با عراق در بخش های مختلف قدردانی کرد.

سرهنگ بکر شاکر محمود افزود: با توجه به وجود اشتراکات زیاد بین جمهوری عراق و جمهوری اسلامی ایران همکاری های میان دو طرف باید بیش از پیش افزایش یابد.

در این نشست طرفین مفاد تفاهم نامه های قبلی دو کشور را مورد بررسی قرار دادند و در باره وضعیت موجود در مرزهای مشترک، برقراری امنیت و انتظامات مرزی و دیگر مسائل به مذاکره پرداختند و بر ضرورت گسترش و تحکیم همکاری های متقابل و روابط دوستانه تاکید کردند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت و 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای و دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز خسروی در 20 کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه بین المللی خاورمیانه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار