لزوم توجه جدی به دستاوردهای مخترعان عرصه پزشکی در کرمانشاه

پژوهشگر و مخترع برتر کرمانشاه گفت: متاسفانه توجه زیادی به دستاوردها و اختراعات حوزه پزشکی در استان کرمانشاه به عمل نمی‌آید و مسئولان باید توجه جدی به این امر مبذول دارند.
کد خبر: ۱۵۵۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ 01 January 2016
پژوهشگر و مخترع برتر کرمانشاه گفت: متاسفانه توجه زیادی به دستاوردها و اختراعات حوزه پزشکی در استان کرمانشاه به عمل نمی‌آید و مسئولان باید توجه جدی به این امر مبذول دارند.

علیرضا سالکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به اختراعات متعدد خود در زمینه ابزار پزشکی اظهار داشت: تاکنون موفق به ۲۹ عنوان اختراع و طرح تحقیقاتی به همراه ۱۶ مقاله تخصصی و تالیف چندین کتاب در عرصه پزشکی شدم.

این پژوهشگر و فناور برتر کرمانشاه افزود: در حال حاضر نیز اختراع جدیدی با عنوان دستگاه استکولوم برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی به ثبت رساندم.

سالکی با اشاره به تشکیل واحدهای مالکیت فکری و مرکز رشد در حمایت از این اختراع ادامه داد: در راستای تکمیل و حمایت از این اختراع پزشکی که  عنوان طرح مصوب HFR  را دارد، از سوی دستگاه‌های اجرایی همچون استانداری، فرمانداری و سایر ارگان‌ها جهت برخی اقدامات و  ابلاغ نامه های متعدد به علوم پزشکی انجام گرفته است.

وی ابراز داشت: علی رغم پیگیری های متعدد و ارسال بیش از ۲۰ نامه به علوم پزشکی در خصوص استفاده از این محصول به جای محصولات با استاندارد کم که درصد ایجاد عفونت بالایی دارد و چندین بار مصرف است هنوز اقدامی انجام نگرفته است.

سالکی یادآور شد: از دیگر اختراعات بنده طراحی و ساخت دستگاه هوشمند هشدار تصادفات جاده‌ای برای کاهش حوادث رانندگی، طراحی و ساخت دستگاه یادآور کننده زمان مصرف دارو برای افراد بی سواد و آلزایمری و نیز نابینایان و ناشنوایان، طراحی و ساخت دستگاه I.U.D یکبار مصرف و مجهز به سیستم هشدار دهنده و همچنین طراحی و ساخت نرم افزار هوشمند سلامت مادران باردار در معرض خطر و مراقبت ویژه اشاره کرد.

وی خواستار حمایت مسئولان و دست اندرکاران حوزه درمان و پزشکی در راستای حمایت از مخترعان و طرح‌های عظیم و کارآمد در حوزه پزشکی شد و گفت: اگر حمایت لازم از اختراعات حوزه سلامت و پزشکی صورت گیرد امکان خدمات رسانی بهتر و با قیمت کمتر به بیماران فراهم می‌شود.

سالکی در پایان بیان کرد: متاسفانه توجه زیادی به دستاوردها و اختراعات حوزه پزشکی در استان کرمانشاه به عمل نمی‌آید و مسئولان باید توجه جدی به این امر مبذول دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار