امام جمعه قم:

نامه رهبری گفتمان تمدنی جدید برای مقابله با تمدن غرب است

این گفتمان نو برخواسته از انقلاب اسلامی است و در تحلیل محتوای نامه ها و نشر پیام ها باید تلاش کنیم جوان غربی باید از سیطره استکبار بیرون بیاید و عمق اسلام ناب را بشناسد و خیانت های فاحش رهبران خود را درک کنند.
کد خبر: ۱۴۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷ 11 December 2015
به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد گفت: وظیفه حوزه و دانشگاه، نخبگان ایران و جهان و رسانه های گروهی برای تبیین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی بسیار مهم است، این نامه یک گفتمان تمدنی جدید با رقبای ما در تمدن غرب است و باید آن را مهم شمرد. 

خطیب جمعه قم افزود: این گفتمان نو برخواسته از انقلاب اسلامی است و در تحلیل محتوای نامه ها و نشر پیام ها باید تلاش کنیم جوان غربی باید از سیطره استکبار بیرون بیاید و عمق اسلام ناب را بشناسد و خیانت های فاحش رهبران خود را درک کنند.

وی در ادامه به گزارش آمانو در مورد مسئله PMD اشاره کرد و افزود: این گزارش خاکستری و دارای نکات مبهمی است؛ مسئله اساسی این است که بسته شدن این پرونده بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب مسئله‌ای جدی است و بدون تحقق آن، هیچ اقدام دیگری انجام نخواهیم داد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه یکی از نقطه‌های سیاه در روزهای اخیر قطعنامه جدید کنگره آمریکا علیه ایران است گفت: باید به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه داشته باشیم اما آن‌ها بدانند ما به سختی‌ها عادت کرده‌ایم. پیشرفت علمی ما و حضور مشهود ما در منطقه غیرقابل انکار است، آنها باید بدانند که کاری از پیش نخواهند برد.

وی به برخی از رویدادهای این هفته اشاره کرد و گفت: روز دانشجو در واقع یادآور مقاومت دانشجویان در سیاهی استکبار و استبداد است در حقیقت دانشجو آزاد اندیش بوده و در برابر استکبار و نفوذ دشمنان بیدار است.

امام جمعه موقت قم با ابراز خرسندی از شتاب علمی کشور خاطرنشان کرد: دانشجویان و نخبگان کشور را در تولید علم پیش برده اند و با ارزیابی رقبا جایگاه علمی ایران در جهان از رتبه 15 تا 19 قرار دارد.

وی در مورد هفته پژوهش عنوان کرد: طبق تاکیدات رهبرمعظم انقلاب باید بودجه پژوهش به 4 درصد افزایش یافته و تجهیزات آزمایشگاهی را ارتقاء بخشیم در زمینه فرهنگ اداره جامعه، صنعت و فناوری‌های ما بوده و از نیازهای جامعه علم و فرهنگ است که باید طبق آن برنامه ریزی کرد.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه اظهار کرد: مساله وحدت حوزه و دانشگاه نیز دارای اهمیت زیادی است و در تاریخ صد سال گذشته ما هرگاه این دو کنار هم بوده اند کشور درخشیده است حوزه و دانشگاه باید یک دیگر را درک کنند و در این میان دانشگاه به مبادی دینی و ارزشهای الهی معتقد باشد و حوزه نیز درک عمیقی از دانشگاه داشته باشد.

وی در ادامه از تعرض به عزاداران حسینی در کشور آذربایجان انتقاد کرد و گفت: علمای ما نسبت به پاره ای از مشکل ها در جمهوری آذربایجان نگران هستند و صهیونیست و وهابی های افراطی باعث شدند به عزاداران حسینی در این کشور تعرض شود و اینها نگران کننده است. 

آیت الله اعرافی ادامه داد: دولت آذربایجان نباید فریب تندروهای صهیونیست و وهابیت را بخورد و بداند شیعیان بر شعائر حسینی حساس هستند و در برابر هجمه به این شعائر هیچ گاه نمی توانند سکوت کنند. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار