نمایشگاه تجسمی نمایشی "شریکه الحسین"در ابرکوه

با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نمایشگاه تجسمی نمایشی "شریکه الحسین" به کارگردانی علی اصغر احمدی با موضوع زندگی حضرت زینب(س) در حوزه مقاومت حضرت امام(ره) مهردشت آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۱۳۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷ 03 December 2015

به گزارش تابناک یزد،به گفته حمیدرضا بصیری کارشناس امور هنری اداره ، نمایشگاه فرهنگی مذهبی "شریکه الحسین" نمایشگاهی است تجسمی نمایشی که به زندگی حضرت زینب(س) از لحظه تولد تا خرابه شام می پردازد. این نمایشگاه دارای غرفه های متعدد مهمترین و سرنوشت سازترین لحظات زندگی آنحضرت است که با ساخت دکورهای عظیم تجسم یافته و توسط هنرمندان نمایشی روایت می شود.

وی با اشاره جایگاه و اهمیت زبان هنر در انتقال مفاهیم دینی افزود: زندگی حضرت زینب(س) پس از شهادت برادر بزرگوارشان امام حسین(ع) و تلاش آنحضرت در زنده نگهداشتن واقعه و فرهنگ عاشورا بر هیچ کس پوشیده نیست و چه هنری بالاتر از این که در عصر کنونی هنرمندان با مدد از امکانات جدید هنری تلاش کنند مفاهیم و ارزشهای زندگی حضرت زینب(س) را با کمک هنر تجسمی و نمایشی که تاثیرش بیش از سایر هنرهاست زنده نگه دارند.
علی اصغر احمدی کارگردان نمایشگاه مذکور نیز در گفتگویی با روابط عمومی اداره ارشاد ابرکوه گفت: ایده این نمایشگاه برپایه مقوله امام شناسی و ولایت پذیری حضرت زینب(س) قبل از محرم امسال به ذهن بنده خطور کرد که پس از طرح در هیات علویون مهردشت و بحث و بررسی آن مصمم شدیم به منظور آشنایی هرچه بیشتر مردم با حوادث بعد از عاشورا نمایشگاه را در دهه آخر ماه صفر اجرا کنیم.
وی که نمایشگاه تجسمی نمایشی "بهار علی در آتش" را در کارنامه خود دارد اظهار داشت: مهمترین انگیزه و دلیل برپایی چنین نمایشگاهی مصداق ضرب المثل "شنیدن کی بود مانند دیدن" است که به اعتقاد بنده ، مخاطب زمانی بهترین تاثیر را از روضه سیدالشهداء(ع) می گیرد که واقعه عاشورا و مصائب بعد از آن به نحوی برایش ملموس و قابل فهم تر شود و یکی از این روشها تجسم بخشیدن و اجرای صحنه های زندگی آن بزرگواران است.نمایشگاه شریکه الحسین از تاریخ ٨/٩/٩٤ لغایت ٢١/٩/٩٤ هرشب از ساعت ٣٠/١٨ الی ٢٣ در محل بلوار امام خمینی(ره) حوزه مقاومت حضرت امام(ره) شهر مهردشت اجرا می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار