رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد:

پیگیرتغییر نام 17 برج تجاری در مشهد هستیم

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت : به پرونده تغییر نام 17 برج تجاری در مشهد رسیدگی می شود.
کد خبر: ۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۸ 27 January 2015

به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،یوسف امینی اظهار کرد: در راستای اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی و اصطلاحات بیگانه، سال گذشته 163 مورد تغییر نام در مشهد صورت گرفت.

وی با اشاره به رسیدگی به یک هزار و 80 پرونده در 10 ماه سال جاری به منظور نظارت بر کار صنوف مختلف در سطح شهر مشهد و با هدف ممنوعیت استفاده از اسامی و القاب بیگانه ، افزود : رسیدگی به 525 پرونده تایید نام، 157 پرونده تغییر نام و 181 پرونده شناسایی و تذکر تغییر نام از جمله اقدامات اجرایی برای ممانعت از استفاده از اسامی و القاب بیگانه در مشهد هستند.

امینی با با بیان اینکه 125 پرونده استعلام از فرهنگستان زبان و ادب فارسی و30 پرونده تذکر به  مطبوعات استان جهت رعایت قانون در آگهی های تبلیغاتی در این بازه زمانی رسیدگی شد ، تصریح کرد : همچنین 52 پرونده ارسالی به اداره اماکن جهت صدور تذکر و 12 مورد مکاتبه با  ادارات و نهادها و تشکل های صنفی جهت اطلاع رسانی منع به کارگیری اسامی و القاب بیگانه نیز در این بازه زمانی مورد رسیدگی قرار گرفت.

امینی با بیان اینکه اسامی واحدهای تجاری باید تاییدیه اداره کل ارشاد را دریافت کنند، افزود : شهرداری نیز باید در هنگام صدور پروانه به نامگذاری ساختمان ها توجه داشته باشند .

وی در پایان با اشاره به اینکه هم اکنون رسیدگی به پرونده تغییر نام 17 برج تجاری در مشهد در دستور کار قرار دارد ،تاکید کرد : این اداره اهتمام ویژه ای به اجرای قانون ممنوعیت استفاده از اسامی و القاب بیگانه در مشهد دارد.

قانون ممنوعیت استفاده از اسامی و القاب بیگانه در سال 1375 تصویب شد و آئین نامه اجرایی آن در هیات دولت نوزدهم اردیبهشت ماه سال 78 مصوب شده است .


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار