تسهیلات7میلیاردی برای کشاورزان کبودراهنگی

فرماندار کبودراهنگ گفت: بیش از 7 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات برای خرید ماشین‎آلات و ادوات کشاورزی در کبودراهنگ تعلق گرفته است.
کد خبر: ۱۳۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 17 November 2015
فرماندار کبودراهنگ گفت: بیش از 7 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات برای خرید ماشین‎آلات و ادوات کشاورزی در کبودراهنگ تعلق گرفته است.

به گزارش فارس، احسان قنبری درکارگروه امور اقتصادی و تولیدی شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: در سال زراعی جاری میزان بارندگی در کبودراهنگ 78 میلی‌متر بوده که 53 درصد نسبت به سال گذشته و 61 درصد نسبت به بلندمدت افزایش داشته است.

وی گفت: در سال زراعی جاری بیش از 100 هکتار گندم آبی، جو و کلزا کشت شده که بیش از 6 هزار و 547 هکتار از این زمین‌ها بیمه شده‌اند.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ در خصوص خرید ماشین‌آلات کشاورزی افزود: بیش از 7 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات برای خرید ماشین‎آلات و ادوات کشاورزی در شهرستان تعلق گرفته است.

وی از پلاک‎زنی ماشین‏‌آلات کشاورزی در سطح شهرستان که فاز دوم آن از مدل‎های 81 به بالا در حال انجام است، خبر داد و تصریح کرد: تعداد 993 ماشین‎آلات شناسایی شده که 599 از این ماشین‎ها بازدید شده‎اند و در همین راستا 579 پلاک صادر شده است.

قنبری در خصوص کمرنگ شدن استقبال کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: در سال 87 بیش از 80 هزار هکتار محصولات کشاورزی بیمه شده‌اند در حالی که در سال 94 به 6 هزار و 547 هکتار رسیده است.

وی گفت: این وضعیت به دلیل پایین بودن میزان تعهدات بیمه، نحوه ارزیابی خسارت و زمان پرداخت آن است که باید نسبت به رفع این مشکلات اقدام شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار