هنوز غرامت سال گذشته به کشاورزان استان کرمانشاه پرداخت نشده است

مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز غرامت خسارت‌های سال گذشته به زارعان و باغداران استان کرمانشاه پرداخت نشده است، دلیل پرداخت نشدن این غرامت ها را نداشتن اعتبار اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ 27 October 2015
مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز غرامت خسارت‌های سال گذشته به زارعان و باغداران استان کرمانشاه پرداخت نشده است، دلیل پرداخت نشدن این غرامت ها را نداشتن اعتبار اعلام کرد.

فرشاد صابری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه برای  سال گذشته غرامتی معادل 80 میلیارد ریال برای پرداخت به اراضی و باغات بیمه شده استان کرمانشاه برآورد شده است، گفت: هنوز این غرامت ها به کشاورزان پرداخت نشده است.

مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه دلیل پرداخت نشدن غرامت های سال گذشته به زارعان و باغداران استان کرمانشاه را نداشتن اعتبار اعلام کرد و گفت: متاسفانه تاکنون هیچ پولی برای پرداخت غرامت به کشاورزان آسیب دیده در اختیار صندوق قرار نگرفته است.

وی سپس پرداخت غرامت را در ترغیب کشاورزان به بیمه کردن محصولات کشاورزی اثرگذار دانست و گفت: پرداخت زود هنگام و به موقع غرامت ها سبب ایجاد اطمینان خاطر در کشاورزان برای بیمه کردن محصولاتشان در سال آینده می شود.

صابری در ادامه از آغاز بیمه محصولات کشاورزی از ابتدای سال زراعی جدید(مهرماه) خبر داد و افزود: کشاورزان مناطق سردسیرحداکثر تا 15 آبان ماه و کشاورزان مناطق گرمسیر استان نیز حداکثر تا 30 آذر ماه مهلت دارند نسبت به بیمه کردن محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.

وی افزود: پس از اتمام مهلت بیمه، کشاورزان به مدت یک ماه و در سه مقطع 10 روزه که به ازای هر 10 روز مبلغ حق بیمه ها 10 درصد افزایش می یابد، می توانند اراضی خود را بیمه کنند.

صابری در ادامه با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های هواشناسی امسال نیز سال خوبی از نظر بارش پیش رو نداریم و تداوم وضعیت سال گذشته  پیش بینی می شود، گفت: این مهم لزوم توجه به بیمه محصولات کشاورزی از سوی کشاورزان را نشان می دهد

وی در ادامه میزان آسیب پذیری باغات را زیاد دانست و گفت: کاهش میزان بارندگی و نوسانات دمایی باغات را بیشتر در معرض آسیب قرار می دهد و همین مسئله لزوم بیمه کردن باغات توسط باغداران را نشان می دهد.

صابری سپس با بیان اینکه سال گذشته 71 هزار هکتار از اراضی زراعی استان تحت پوشش بیمه قرار گرفت، گفت: با برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می شود امسال در مجموع 190 هزار هکتار از اراضی زراعی استان کرمانشاه زیر پوشش بیمه برود.

به گفته مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه سال گذشته 1700 هکتار از باغات استان نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار