امام جمعه موقت کرمانشاه:

مماشات در دفاع از حقوق مشروع ملت ایران ممنوع است/ حضور باصلابت مقام معظم رهبری، خون تازه‌ای در رگ‌های اسلام و مقاومت تزریق کرد

گروه استان‌ها- امام جمعه موقت استان کرمانشاه گفت: برای دفاع از حقوق مشروع جمهوری اسلامی و ملت عزیز جمهوری اسلامی مماشاتی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۱۱۸۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲ 04 October 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین جواد فاطمی نسب جمعه (۱۳ مهر ماه) در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار کرد: از منظر اسلام به جایگاه علم و علم آموزی باید توجه ویژه‌ای شود.
 
وی افزود: در آیات و روایات به مسئله علم و علم آموزی تاکید شده است و وجود تعلیم و تعلم را در استنباط آیات و روایات داریم که واجب است انسان در حیات خود توجه ویژه‌ای به مسئله علم و علم آموزی داشته باشد.
 
امام جمعه موقت استان کرمانشاه تصریح کرد: یادگیری و طلب علم و اینکه انسان در طول حیات خود برنامه‌ای برای علم آموزی داشته باشد و همچنین یادگیری علوم اسلامی بر هر زن و مرد مسلمانی واجب است.
 
وی اضافه کرد: زمانی که انسان به علومی می‌رسد، می‌فهمد که باید در این مسیر حرکت کند و علم بیاموزد تا زمانی که در قید حیات است.
 
وی ادامه داد: علم آموزی و توجه به دین و فراگیری علوم اسلامی در آیات و روایات استنباط می‌شود و خداوند از همه ما می‌خواهد که علم بیاموزیم و عهدی را نیز از عالمان برای نشر علم گرفته است. 
 
فاطمه نسب عنوان کرد: خداوند به شخصی که به دنبال علم است و عالم و معلم است به صورت ویژه‌ای توجه می‌کند، نبی مکرم اسلام می‌فرماید که خداوند و ملائکه و تمام موجودات عالم حتی مورچگان در لانه‌ها و ماهیان در قعر اقیانوس‌ها برای معلم و عالمی که علم را نشر می‌دهد طلب آمرزش می‌کنند.
 
وی تشریح کرد: علم آموزان جایگاه رفیعی دارند و شخصی که علوم دینی و اسلامی را می‌آموزد و آن را نشر می‌دهد خداوند و ملائکه و تمام موجودات بر آن شخص سلام و صلوات می‌فرستند.
 
فاطمی نسب گفت: به موازات پیشرفت علم باید پیشرفت تقوا و اخلاق نیز شکل گیرد و اینطور نباشد که علوم را بیاموزیم ولی در نهایت بی‌تقوایی و بی‌عملی این علوم را ضایع کند.
 
وی اضافه کرد: امروز جوانان ما با موجی از شبهات بر علیه دین و بر علیه اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلامی روبرو هستند و زمانی که جوانان شناخت کافی بر باورهای دینی خود نداشته باشند وظیفه یک عالم دینی است که به میدان بیاید و باورهای دینی شخص را تقویت کند.
 
وی ادامه داد: امروز تمام دشمنان اسلام متحد هستند و با شبه افکنی بر علیه دین و اسلام و قرآن و نظام جمهوری اسلامی در تضعیف باورهای دینی و اعتقادات جوانان ما نقش دارند و اینجاست که معلمان و عالمان دین باید برای پاسخگویی این مسائل در میدان حضور پیدا کنند.
 
وی بیان کرد: همه عالمان دین و معلمان علوم دینی وظیفه دارند در مراکز علمی و آموزشی حضور داشته باشند، امید است در نشر معارف دین ثابت قدم باشیم و بتوانیم نسلی را تربیت کنیم که این نسل دین شناس باشد.
 
فاطمی نسب در خطبه دوم با بیان اینکه در زمانی هستیم که می‌توانیم زمینه ساز حضور حضرت ولیعصر(عج) باشیم، گفت: خداوند را شاکریم که بهترین خلایق خدا به عنوان رهبران و هدایتگران ما هستند و زیر سایه آنها زیست می‌کنیم که این لطف و عنایت خداوند است. 
 
وی اضافه کرد: به فضل خداوند به سمت زمینه سازی برای حضور حضرت ولیعصر(عج) حرکت می‌کنیم و امروز ما رهبرانی را داریم که پرچمی را به دست گرفته‌ و مسیری را انتخاب کردند که در آن پرچم، پرچم اسلام و مسیر، مسیر اسلام ناب است.
 
فاطمی نسب خاطرنشان کرد: در کجای دنیا شخصیتی این چنین با درایت و این چنین با حکمت و با این علوم شما می‌شناسید و در کدام قسمت از تاریخ در مورد چنین شخصیتی ذکر شده، این لطف خداست که در رأس حکومت اسلامی شبیه‌ترین شخص به امام معصوم قرار گرفته و این عنایت خدا بر ماست که در این عصر زندگی می‌کنیم و رهبرانی مانند شهید مظلوم و مجاهد کبیر شهید سید حسن نصرالله و شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر فرماندهان عزیزی که امروز پرچم اسلام را به دست گرفته‌اند و برای نجات اسلام از غربت، خون پاکشان یکی پس از دیگری ریخته می‌شود.
 
وی در ادامه تشریح کرد: امروز از نعمت داشتن رهبری برخورداریم که تمام سیاستمداران دنیا باید در مقابل ایشان تعظیم کنند که علی رغم تمام تهدیدهایی که امروز از سوی استکبار شکل گرفته و با توجه به وضعیت پیچیده‌ای که در منطقه داریم، چطور با توکل بر خدای متعال نماز جمعه تهران را با حضور میلیونی مردم برگزار کرد. 
 
وی ادامه داد: کسی فکرش را هم نمی‌کرد که ما رهبری با این صلابت و با این اقتدار و شجاعت و البته ملتی با این بصیرت داشته باشیم و امروز به لطف خداوند متعال توسط مقام معظم رهبری و امام مسلمین، سیاست‌های مقاومت پس از شهید سید حسن نصرالله تبیین خواهد شد.
 
فاطمی نسب بیان کرد: حضور با صلابت مقام معظم رهبری و حضور باشکوه مردم در نماز جمعه و تبیین سیاست‌های جبهه مقاومت توسط مقام معظم رهبری امروز خون تازه‌ای در رگ‌های اسلام و مقاومت تزریق خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که شهید حسن نصرالله تبدیل به مکتبی شده است که الگوی مقاومت است و به فضل خدای متعال تربیت یافتگان مکتب این شهید بزرگوار طومار رژیم صهیونیستی را در هم خواهند پیچید.
 
وی یادآور شد: دشمن بداند که امروز در راس جبهه حق و در رأس جریان حزب الله و جریان‌های مقاومت رهبر عزیز و شجاع ما قرار دارد و در عملیات وعده صادق دیدیم که فرزندان شجاع ایران و نیروی مقتدر هوا و فضا چطور عملیات وعده صادق۲ را با تمام تجهیزاتی که رژیم صهیونیستی دارد، با موشک‌های فوق پیشرفته خود هدف قرار داد و این عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری و اقتدار نیروهای مسلح ما است.
 
فاطمی نسب ضمن تبریک این پیروزی به ملت ایران و کشورهای مسلمان در جریان مقاومت توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عنوان کرد: در هشدار فرماندهان عالیه نظامی ما رژیم صهیونیستی متوجه شود که اگر بخواهد حماقتی کند پاسخ جمهوری اسلامی به مراتب کوبنده‌تر بوده و ما به هر تعدی و تجاوزی پاسخ می‌دهیم و پاسخ بعدی ما قاطع‌تر و کوبنده‌تر خواهد بود.
 
وی تشریح کرد: تمام جنایاتی که امروز در منطقه شکل می‌گیرد با حمایت و پشتیبانی آمریکای جنایتکار است که هشدار ملت ایران و نیروهای مسلح ما به آمریکا و آن دسته از کشورهایی که بخواهند در حمله احتمالی اسرائیل به آب و خاک ما که قطعاً این جسارت را نخواهد کرد اما با پشتوانه آمریکا به جمهوری اسلامی ایران تعدی کند این پیام نیروهای مسلح و ملت ایران اسلامی است که قطعاً جمهوری اسلامی ایران تمام منافع آمریکا و هم پیمانان آمریکا را در منطقه به آتش خواهد کشید.
 
فاطمی نسب یادآور شد: در دفاع از حقوق مشروع جمهوری اسلامی و ملت عزیز جمهوری اسلامی مماشاتی نخواهیم داشت. 
 
امام جمعه موقت استان کرمانشاه در پایان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در هفته نیروی انتظامی هستیم باعرض خدا قوت به زحمات این مجاهدان فی سبیل الله به تعبیر مقام معظم رهبری، نهایت قدردانی را دارم که در ایجاد نظم و امنیت کشور سنگ تمام گذاشتند.
 
انتهای پیام/
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار