صدور یک‌هزار و ۵۳۸ پروانه کسب در بخش اصناف قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، گفت: در ۴ ماهه ابتدای سال جاری، یک‌هزار و ۵۳۸ پروانه کسب در بخش اصناف این استان صادر شد که فرصت اشتغال برای ۳ هزار و ۸۴۵ نفر را فراهم کرد.
کد خبر: ۱۱۸۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵ 24 August 2024

به گزارش تابناک قم، اکبر ابدالی در گفت‌وگویی با بیان اینکه در ۴ ماهه ابتدای سال جاری، یک‌هزار و ۵۳۸ پروانه کسب در بخش اصناف این استان صادر شد که فرصت اشتغال برای ۳ هزار و ۸۴۵ نفر را فراهم کرد، اظهار کرد: در همین رابطه طی مدت یاد شده ۴۸۸ مورد پروانه کسب در بخش واحدهای تولیدی و خدمات فنی و همچنین ۱۰۵۰ پروانه کسب نیز برای فعالیت در بخش واحدهای توزیعی و خدماتی صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به تحقق ۹ درصدی ایجاد اشتغال بخش صنعت، معدن و تجارت استان قم در ۴ ماهه نخست سال جاری، ادامه داد: میزان تعهد ایجاد اشتغال در بخش صنعت، معدن و تجارت استان قم در سال ۱۴۰۳، ۴۸۰۰ نفر بوده که بر اساس آمار سامانه رصد در چهارماهه ابتدایی سال جاری اشتغالزایی برای ۴۹۹ نفر محقق شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری در مجموع تعداد ۲۶ پرونده در بخش صنعت قم به‌منظور دریافت تسهیلات به مبلغ ۱۷۰۲ میلیارد ریال به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌ که ۲۴ مورد آن به مبلغ ۹۶۲ میلیارد ریال پرداخت شده است.

ابدالی یادآور شد: در سال جاری حدود ۱۴ هزار و ۴۷۸ بازرسی انجام شده است و در این راستا ۲ هزار ۵۴۹ پرونده به ارزش تخلف ۲۱۳ میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: با تلاش بازرسان این اداره کل در سال جاری، ۲۰ پرونده تخلف مرتبط با قاچاق کالا به ارزش ۳۲ میلیارد و ۳۲۱ میلیون ریال در قم تشکیل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تاکید بر رصد مستمر وضعیت صادرات استان، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۳ تاکنون بالغ بر ۵۷ میلیون دلار صادرات انواع محصولات بوده است.

وی گفت: یکی از کارهایی که با نظارت اداره‌کل صنعت،‌ معدن و تجارت قم صورت می‌گیرد، برگزاری کمیسیون قیمت‌گذاری کالاها و خدمات است؛ در سال جاری قیمت گذاری ۶ قلم کالا در قم با حضور نمایندگان اصناف براساس شاخص‌های مورد نظر صورت گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار