نجات اولین محکوم به چوبه دار با پویش «به عشق امام حسین(ع) می بخشم»

سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان از نجات اولین محکوم به قصاص نفس از چوبه ی دار در استان سمنان و در قالب پویش «به عشق امام حسین(ع) می بخشم» خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵ 09 July 2024
به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق اکبری، ۱۹ تیرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از رویکرد های قوه قضائیه در سند تحول و تعالی قضایی و برنامه عملیاتی، استفاده از ظرفیت جایگزین های رسیدگی قضایی می باشد و این مهم، بعنوان یک رویکرد از طریق برگزاری پویش های مختلف ملی و استانی و با بهره گیری از ظرفیت؛ صلح یاران، میانجی گران و اعضاء شوراهای حل اختلاف و سازمان‌های مردم نهاد، مورد توجه و پیگیری جدی قرار گرفته است. 
 
رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: به همین منظور با اجرای پویش «به عشق امام حسین(ع) می بخشم» اولین پرونده گذشت از قصاص نفس امسال‌، با تلاش و مجاهدت مسئولان قضایی و واحد مددکاری و اعضای شعبه ۳۱ شورای حل اختلاف ویژه زندان سمنان و صلح یاران در پرونده ای با موضوع قتل عمد که محکوم علیه مدت دو سال است در زندان بسر می برد و پرونده وی در مسیر اجرای حکم قصاص نفس قرار گرفته بود، اصلاح ذات‌البین صورت گرفت و اولیای دم با اعلام رضایت قطعی خود، قاتل را از مجازات سلب حیات نجات دادند و حیاتی دوباره به وی بخشیدند.
 
حجت الاسلام و المسلمین اکبری ضمن قدردانی از زحمات و تلاش کلیه افرادی که بصورت ویژه در جلب رضایت اولیای دم در این پرونده تلاش داشتند، گفت: باید از تمامی اشخاصی که در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش کمک می کنند، تجلیل شود.
 
وی به تشریح جایگاه والای گذشت در آموزه های دینی اسلام پرداخت و افزود: در روایات آمده است اگر کسی یک نیاز مومنی را برآورده سازد، خداوند حاجت های فراوانی را از او برآورده می کند که کمترین آن بهشت است. 
 
وی تصریح کرد: در چنین مواردی اولیاء دم با اقدام خداپسندانه و کریمانه خود علاوه بر عفو قاتل، زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار در جامعه را فراهم می کنند که به همین منظور از آنان تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم این سنت حسنه بیش از پیش در جامعه فراگیر شود.
ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار