جزئیات پرونده پزشکی که در اتاق عمل دستگیر شد!

شاکی پزشکی که در اتاق عمل بازداشت شده، می گوید این فرد بدون رضایت آزاد شده است.
کد خبر: ۱۱۷۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶ 09 July 2024
تابناک رضوی- عمل جراحی ناموفقی موجب شد تا فردی فوت کند؛ پس از این اتفاق، خانواده این فرد از تیم پزشکی شکایت می‌کنند و بعد از ۶ سال، دو پزشک این عمل جراحی محکوم می‌شوند.
 
براساس حکم قضایی، ده درصد قصور دو پزشک محرز و یکی از آن‌ها به ۹۱ روز و دیگری به ۱ سال حبس تعزیری محکوم می‌شود.
 
جزئیات پرونده پزشکی که در اتاق عمل دستگیر شد!
 
این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز تایید شد و پرونده برای اجرا، خرداد ۱۴۰۳ به دایره اجرای احکام ارجاع شد.
 
به گفته شاکی پرونده، پزشکی که به ۹۱ روز حبس محکوم شده، متواری است، اما پزشک دیگر در اتاق عمل بیمارستان جلب می‌شود.
 
براساس گفته شاکی پرونده، این پزشک به فاصله چند روز با وثیقه از زندان خارج می‌شود و  حکم حبسش به خدمات رایگان و جزای نقدی تبدیل شود.
تبلیغاترسالت بار
 
 
شاکی پرونده از مرکز رسانه قوه قضائیه در مورد این پرونده اینگونه مشورت می‌گیرد: در صورتی که شاکی پرونده رضایت ندهد و رای قطعی باشد، دادستان می‌تواند اجرای حکم را به تعویق بیاندازد و درخواست تخفیف از دادگاه صادر کننده رای کند؟! 
 
مرکز رسانه قوه قضائیه در پاسخ به این فرد می‌گوید: «کمیسیونی به نام کمیسیون عفو، تخفیف و تبدیل مجازات وجود دارد که اعضای آن که طی یک لایحه‌ای از ریاست قوه قضائیه تعیین شده اند.
 
 یک سری اشخاص من جمله دادستان مربوطه می‌توانند درخواست عفو و یا تخفیف را به این کمیسیون پیشنهاد کنند که رئیس کل دادگستری هر استان مسئول تشکیل و نظارت بر کمیسیون است که پس از بررسی مدارک، مندرجات و ارزیابی شرایط در خصوص تقاضای عفو رسیدگی و با اکثریت آرا اتخاذ تصمیم می‌نماید و در صورتی که نظر کمیسیون مزبور بر عفو یا تخفیف مجازات باشد ضمن شرح جهات و دلایل مراتب به حوزه ریاست قوه قضائیه جهت قرار دادن در لیست عفو ارسال می‌گردد و درغیراینصورت ضمن تشریح جهات و دلایل مراتب را جهت رسیدگی و تعیین تکلیف نهایی به کمیسیون مرکزی ارسال خواهد نمود.»
تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار