بیمه 920 هکتار از اراضی کشاورزی فریدونکنار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار گفت: 920 هکتار از اراضی شهرستان زیرپوشش بیمه قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 19 October 2015
به گزارش تابناک مازندران  از شهرستان فریدونکنار، حسن رزاقی بعدازظهر امروز در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی این شهرستان با اشاره به اهمیت بیمه محصولات کشاورزی، اظهار کرد: تنها راه پرداخت غرامت در صورت خسارت، صندوق بیمه در این شهرستان است.
وی با بیان اینکه مقوله بیمه در اولویت کاری آموزش و ترویج قرار دارد، افزود: قرار است با همت و همکاری مروجان بخش کشاورزی در سال آینده سطح پوشش بیمه‌ای شهرستان به 80 درصد سطح تحت کشت برسد.
رزاقی تصریح کرد: موضوع بیمه توسط مروجان مستقر در روستاها برای کشاورزان منطقه نهادینه می‌شود و امسال سال پر تنش و خسارت‌زایی در سطح استان بود.
وی ادامه داد: در یک مرحله خشکسالی و دو مرحله طوفان و سیل و تگرگ خسارات زیادی به بخش کشاورزی استان وارد کرد و تاکنون صندوق بیمه استان 51 میلیارد ریال از محل حق بیمه دریافت و میزان 93 میلیارد ریال غرامت پرداخت کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار با تاکید بر اینکه با توجه به کمبود منابع اعتبارات قسمتی از غرامت‌ها تاکنون پرداخت نشده است، بیان داشت: اطلاع‌رسانی و اعتمادسازی در این بخش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی خواستار همکاری جهاد کشاورزی با شرکت‌های خدمات بیمه‌ای در راستای آسیب‌شناسی و اقدامات ترویجی در راستای اطلاع‌رسانی موضوع شد و خاطرنشان کرد: در سال زراعی 93-94 میزان 920 هکتار از اراضی شهرستان زیرپوشش بیمه قرار گرفت و 301 نفر تقاضای خسارت کردند که تقاضای 275 نفر مورد تایید قرار گرفته ولی تاکنون پرداخت غرامت صورت نگرفته است.
رزاقی بیان کرد: در 6 ماهه نخست امسال 14 کلاس و کارگاه و دوره آموزشی در این زمینه برگزار و 363 نفر از بهره‌برداران تحت آموزش قرار گرفتند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار گفت: 8 هزار پیامک ارسال و 400 برگ اطلاعیه و بروشور ترویجی و 50 حلقه سی‌دی آموزشی در همین راستا تهیه و توزیع شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار