ناراضیتی کشاورزان ازعملکردبیمه

فرماندار همدان با بیان اینکه صندوق‌های بیمه کشاورزی نتوانسته‌اند اعتماد لازم را در بین کشاورزان ایجاد کنند، گفت: بیمه‌ها باید هرچه سریع‌تر سرویس‌های خدماتی خود را بهینه کنند.
کد خبر: ۱۱۴۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 20 October 2015
فرماندار همدان با بیان اینکه صندوق‌های بیمه کشاورزی نتوانسته‌اند اعتماد لازم را در بین کشاورزان ایجاد کنند، گفت: بیمه‌ها باید هرچه سریع‌تر سرویس‌های خدماتی خود را بهینه کنند.

به گزارش فارس، علی تعالی در جلسه توسعه بخش کشاورزی با اشاره به اینکه مشکلات در بخش کشاورزی بسیار است، بیان کرد: رفع مشکلات و توسعه بخش کشاورزی نیازمند برنامه‌ریزی و اعتبار است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر به دلیل مباحث اقتصادی و تحریم‎ها مشکلاتی در این بخش ایجاد شده است، گفت: امسال یکی از بدترین سال‌ها در زمینه اعتبارات است.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: تاخیر در برنامه‎ریزی‎ها و اجرای برنامه‌های لازم در راستای توسعه نیز به دلیل کمبود اعتبارات بوده است.

وی با اشاره به موضوع تغییر اقلیم و وضعیت آب و هوا و کمبود منابع آبی در استان همدان گفت: بنا بر اظهارات برخی از کارشناسان 93 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و البته این آمار از سوی کارشناسان حوزه کشاورزی قابل قبول نیست.

تعالی با بیان اینکه کشت برخی از محصولات پرآب‌بر در استان و شهرستان همدان به صرفه نیست و تنها موجب مصرف بی‌رویه آب می‌شود، بیان کرد: بنا بر اظهارات برخی از کارشناسان برای هر کیلو سیب زمینی 250 لیتر آب مورد نیاز است که با شرایط کمبود منابع آبی این موضوع به صرفه نیست.

وی تغییر الگوی کشت و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار را از ضروریات دانست و تصریح کرد: مشکلات حوزه آب به قدری جدی است که برخی از موارد مربوط به آب و کشاورزی در شورای تامین استان مطرح می‌شود.

تعالی با اشاره به هدف‌گذاری اجرای یک‌هزار و 200 هکتار آبیاری تحت فشار در شهرستان همدان در سال جاری گفت: دیگر در شهرستان همدان نمی‌توان سطح زیر کشت را افزایش داد بلکه باید به فکر رشد و توسعه کمیت و کیفیت در همین سطح بود.

وی با بیان اینکه عملکرد بیمه‌های کشاورزی مناسب و رضایت‌بخش نیست، افزود: عملکرد بیمه‌ها طوری نیست که بتواند کشاورزان را جذب کند به طوری که صندوق‌های بیمه کشاورزی نتوانسته‌اند اعتماد لازم را در بین کشاورزان ایجاد کنند.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه کشاورزان در ارزیابی و پرداخت رقم خسارت از عملکرد بیمه‌ها ناراضی هستند، خاطرنشان کرد: بیمه‌ها باید هر چه سریعتر سرویس‌های خدماتی خود را بهینه کنند.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال تصدی‌گری در همه امور نیست و راه‌اندازی تعاونی‌ها در بخش کشاورزی به همین دلیل است،گفت: البته باید تعاونی‌‎ها و اتحادیه‌ها برای ارائه خدمات مناسب به کشاورزان از سوی دولت حمایت شوند.

تعالی با تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام حسین (ع) و سردار سرلشکر شهید همدانی اظهار کرد: شهید همدانی یکی از سربازان پرافتخار جمهوری اسلامی ایران و ولایت بود.

وی گفت: حضور گسترده مردم در مراسم تشییع این شهید بزرگوار نشان از وفاداری مردم به آرمان‌های امام (ره) و انقلاب اسلامی دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار