ثبت ۱۴۰ شرکت دانش‌بنیان در خوزستان/ لزوم اجرای قوانین حمایتی از دانش‌بنیان‌ها

استاندار خوزستان با اشاره به وجود ۱۴۰ شرکت دانش بنیان در استان خوزستان، گفت: دولت هم در زمینه تسهیلات و هم در زمینه اختصاص زمین برای پارک علم و فناوری و همچنین از طریق معافیت‌های مختلف از این بخش حمایت می‌کند و تلاش می‌کنیم از طریق این حمایت‌ها تعداد این شرکت‌ها در استان خوزستان را افزایش دهیم.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵ 05 October 2023

علی اکبر حسینی محراب در حاشیه نشست فعالین اقتصادی حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان که امروز (۱۲ مهرماه) با حضور جمعی از نمایندگان این شرکت‌ها و مدیران ذیربط برگزار شد، توضیح داد: در این جلسه مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌هایی همچون بیمه، بانک‌ها و همکاری با صنایع مورد بررسی قرار گرفت.

به نقل از استانداری خوزستان، وی افزود: بنا شد صنایع بزرگ استان خوزستان از جمله نفت، حفاری، پتروشیمی، نیشکر، فولاد و ... همکاری و همراهی بیشتری با شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند؛ این جوانان فعال و نخبه امکانات خوبی ایجاد کرده‌اند و بعضا بازارهای منطقه را پوشش داده و مشتریانی جذب کرده‌اند و بنا شد تولیدات این شرکت‌ها در داخل بیشتر مورد استفاده قرار گیرند.

حسینی محراب گفت: در قوانین بالادستی تسهیلات و امتیازات خوبی از جمله در زمینه معافیت‌ها برای دانش‌بینان‌ها پیش‌بینی شده است و به بیمه و امور مالیات توصیه شد این قوانین اجرایی شوند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان برای پروژه‌های بزرگ استان خوزستان مطالعه و کار تحقیقاتی می‌کنند، عنوان کرد: یکی از نقاط ضعف ما، در زمینه برندسازی در سطح کشور و منطقه است. یکی از راه‌های مواجهه با این نقطه ضعف، خوشه‌های صنعتی و تشکیل شورای حقوقی و داوری است تا تولیدات دانش‌بنیان تحت یک برند یا نام تجاری عرضه شود و در صورت این کار یکی از مشکلات این حوزه رفع می‌شود.

حسینی محراب تصریح کرد: در خوزستان ۱۴۰ شرکت دانش بنیان داریم و طبعا باید ین تعدادا بیشتر شود؛ دولت هم در زمینه تسهیلات و هم در زمینه اختصاص زمین برای پارک علم و فناوری و همچنین از طریق معافیت‌های مختلف از این بخش حمایت می‌کند و تلاش می‌کنیم از طریق این حمایت‌ها تعداد این شرکت‌ها در استان خوزستان را افزایش دهیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار