برداشت بیش از یک میلیون شاخه گل گلایول در چهارمحال و بختیاری

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در هشت هکتار از گلخانه‌های استان گل گلایول کشت شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال یک میلیون ۷۵۰ شاخه گل گلایول در استان برداشت شود.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰ 25 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری به نقل از روابط‌عمومی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ابراهیم شیرانی با اشاره به اینکه در هشت هکتار از اراضی کشاورزی استان گل گلایول کشت شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال یک میلیون ۷۵۰ شاخه گل گلایول از این سطوح برداشت برداشت شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یکی از موضوعات سازمان جهاد کشاورزی و وزارت‌خانه بحث کشت، تغییر الگوی کشت و بهره‌وری بهتر از آب است، ادامه داد: طی چند سال گذشته در استان بحث کشت گل‌های پیازی در فضای باز انجام می‌شود.

وی افزود: گل‌های پیازی انواع مختلفی دارند که یکی از آن‌ها گل گلایول است، از نظر کمیت و کیفیت این گل در استان و در سطح کشور مطرح است چرا که در حال حاضر شرایط اقلیمی و بازار پسند مطلوبی دارد.

شیرانی بیان کرد: عمده بازار گل گلایول در اصفهان است که شهر‌های تهران، مشهد و تبریز را پوشش می‌دهد.

وی گفت: علاوه‌بر تغییر الگوی کشت و بهره‌وری بهتر از آب، به طور فصلی بیش از ۲۰۰ نفر در این سطوح فعالیت کرده و برای آن‌ها اشتغال ایجاد می‌شود، از نظر درآمدزایی و کشت‌های زراعی کاشت گل گلایول درآمد بالاتری دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: کشت گل‌های پیازی غیر از گل گلایول در استان در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار