خودروهای متخلف حادثه ساز توقیف شوند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، ضمن تأکید بر تعیین میزان قصور دستگاه ها و نهادهای مرتبط در تصادفات، گفت: خودروهای متخلف حادثه ساز باید در توقیف بمانند.
کد خبر: ۱۱۱۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷ 08 July 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدحسین رحیمی زاده در نشست با فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد اظهار داشت: اکتفا به جریمه، بازدارندگی لازم را ندارد لذا باید خودروی متخلف در توقیف پلیس، تا تعیین تکلیف دستور قضایی و یا شرکت در کلاس های آموزشی و ارائه گواهی مربوطه بمانند.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی جهت کاهش تصادفات و تلفات جاده ای، تصریح کرد: اگر یک هواپیما سقوط کند همه کشور نسبت به موضوع حساس می شوند اما تلفات جاده ای که به مراتب از حوادث هوایی بیشتر جان می گیرد در نقطه اهمیت و دقت متولیان امر قرار نمی گیرد.

این مقام قضایی، ابراز داشت: پیگیری میزان قصور و عوامل مختلف در تصادفات جاده قدر مسلم در اصلاح امور و کاهش تلفات نقش اثر گذاری دارد.

وی یادآور شد: راهداری باید نسبت به رفع نقایص نقاط حدثه خیز اقدام نماید و این امر منوط به گزارش های دقیق و مستمر پلیس راهور از حوادث جاده ای است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: نقش و میزان قصور خودرو ساز در حوادث جاده ای بسیار مهم است چراکه نباید اجازه داد یک نقص و ایراد که موجب تصادف و حادثه شده، استمرار یابد و دیگران را نیز تهدید کند.

وی به نقش فرهنگ ترافیک در کاهش حوادث ناشی از تصادفات اشاره کرد و بیان داشت: رعایت کلیه قوانین و مقررات مرتبط با رانندگی و التزام شهروندان رعایت قواعد تعریف شده در ترددهای شهری به کاهش مشکلات ترافیکی منجر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار