هواشناسی هشدار داد/ بارش های سیل آسا تا چهارشنبه در البرز ادامه دارد

مدیرکل هواشناسی استان البرز با هشدار سطح نارنجی هواشناسی اعلام کرد: بارش های سیل آسا همراه با تندباد و آذرخش تا شامگاه فردا چهارشنبه در این استان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۰۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸ 06 June 2023

به گزارش «تابناک البرز» آرش بهاروند احمدی گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیشیابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی در منطقه البرز مرکزی است که با توجه به ماهیت تندری و محلی آن به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب در استان وزش باد لحظه ای و شدید، خیزش گردوخاک، رگبار، رعدوبرق و در پاره ای نقاط تگرگ مورد انتظار است.

وی ادامه داد: وزش باد شدید موقتی و برخی نقاط ریزش تگرگ ، آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، طغیان رودخانه ها، صاعقه، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ، افزایش غبار محلی و کاهش کیفیت از خطرهای این شرایط جوی است .

بهاروند احمدی افزود: محکم کردن سازه های موقت و سست و رعایت نکات ایمنی در فعالیت های عمرانی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، عدم توقف و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل های فصلی ، پرهیز از فعالیت های کوهنوردیا توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات الزم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی ضروری است .

بارش شدید باران همراه با رعد و برق و تندباد عصر و شامگاه دیروز دوشنبه سبب جاری شدن سیلاب در مناطقی از استان البرز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار