مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد؛

بیشترین قاچاق چوب از مرز گیلان و اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به اینکه بیشتر قاچاق چوب از مرز گیلان و اردبیل صورت می‌گیرد، افزود: بیماری شمشاد در استان این گونه را با خطر انقراض روبرو می‌کند در استان برنامه‌هایی را برای گونه‌های رو به انقراض و برای کنترل بیماری داریم و باید در بخش اعتبارات ملی و استانی به این نهاد کمک شود.
کد خبر: ۱۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱ 06 March 2015
داود زارع ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با تبریک هفته منابع طبیعی، اظهار داشت: برنامه‌هایی آموزشی برای توانمندسازی جوامع محلی در راستای حفاظت از منابع طبیعی در استان پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در گیلان یک میلیون و 17 هزار هکتار اراضی جنگلی وجود دارد، افزود: جنگل‌های گیلان هیرکانی است که تجدید حیات آنها بسیار سخت بوده و اکوسیستم آن بسیار شکننده است، با ورود یگان حفاظت در صدد این بودیم که ظرفیت حفاظتی را در عرصه‌ها افزایش دهیم و با این مهم سطح تجاوزات و تخریب اراضی منابع طبیعی در چند سال اخیر رو به کاهش است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان و آبخیزداری گفت: به دنبال توسعه بخش زارعت چوب هستیم و تسهیلاتی برای کسانی که وارد بازار چوب و زارعت آن می‌شوند در حال حاضر اندک بوده و افزایش آن از خواسته‌های منابع طبیعی است.

زارع با اشاره به برنامه‌های توسعه آبخیزداری در استان تصریح کرد: مدیریت چند منظور جنگل‌های هیرکانی و برنامه‌های زیست بومی در جنگل و انجام فعالیت‌های اقتصادی و بهره‌برداری بهینه و علمی با شناخت بومی جنگل در استان دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ نهال کاری در این استان، خاطرنشان کرد: به منظور توسعه جنگلداری یک میلیون و 500 هزار اصله نهال در استان تولید و توزیع می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی  و آبخیزداری گیلان با اشاره به اینکه بیشتر قاچاق چوب از مرز گیلان و اردبیل صورت می‌گیرد، افزود: بیماری شمشاد در استان این گونه را با خطر انقراض روبرو می‌کند در استان برنامه‌هایی را برای گونه‌های رو به انقراض و برای کنترل بیماری داریم و باید در بخش اعتبارات ملی و استانی به این نهاد  کمک شود.

زارع گفت: در هفته منابع طبیعی 150 هزار اصله نهال رایگان در سطح اداره‌های منابع طبیعی استان برای توسعه فضای سبز در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار