سامانه بارشی تا چهارشنبه در اصفهان فعال است

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: فعالیت سامانه بارشی که از امروز در استان آغاز شده است تا روز چهارشنبه ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۸۰۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶ 04 December 2022

محمدرضا رفیعی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت این سامانه در بیشتر مناطق استان بصورت بارش باران، کاهش دید، مه آلودگی و وزش باد موقت و در مناطق سردسیر و مُرتفع بصورت بارش برف خواهد بود.

وی ادامه داد : شدت فعالیت این سامانه برای روز یکشنبه(امروز) در نیمه شمالی، روز دوشنبه(فردا) در مناطق جنوبی و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در مناطق غرب و جنوب استان پیش بینی می شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: تداوم فعالیت این سامانه به کاهش دید، لغزندگی سطح جاده‌ها و گذرگاه‌های کوهستانی و احتمال ایجاد روان آب‌های موقت در این مناطق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نفوذ توده هوای سرد، از اوایل وقت روز دوشنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه، سرمازدگی و کاهش دما بین ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد و ماندگاری آن را در نیمه شمالی استان بدنبال خواهد داشت که افزایش مصرف حامل های انرژی و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی را به همراه خواهد داشت.

رفیعی به کشاورزان و شهروندان توصیه کرد تا مدیریت لازم را در مصرف حامل‌های انرژی داشته باشند و کنترل دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها را در دستور کار قرار دهند و در ترددهای جاده‌ای هم احتیاط کنند و از هرگونه فعالیت کوهنوردی و صعود به ارتفاعات نیز اجتناب ورزند.

وی گفت: استفاده از امکانات و وسایل ایمنی هم در خودروها فراموش نشود و اقدام به جمع‌آوری دام‌ها در مراتع مناطق کوهستانی شود و دستگاه‌های امدادی نیز آمادگی لازم را برای خدمات رسانی و مقابله با خطرات احتمالی داشته باشند.

رفیعی افزود: دمای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات شبانه روز گذشته به ۱۷ درجه سانتیگراد و در خُنک‌ترین ساعات به صفر درجه سانتیگراد رسید.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: خور و بیابانک با دمای ۲۰ و بویین میاندشت و فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با منفی ۶ درجه سانتیگراد، گرمترین و سردترین نقاط استان در شبانه‌روز گذشته بودند.

وی اضافه کرد: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا دو درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار