انجام ۲۱ عمل اهدای عضو در خوزستان از ابتدای امسال

مدیر مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی استان خوزستان از انجام بیست و یکمین عمل اهدای عضو از یک جوان آبادانی در بیمارستان گلستان اهواز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ 13 September 2022

دکتر جواد شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انجام بیست و یکمین عمل اهدای عضو از یک جوان آبادانی در بیمارستان گلستان اهواز اظهار کرد: با رضایت خانواده زنده‌یاد عیسی بن‌سعید، جوان ۳۲ ساله آبادانی، دو کلیه و کبد وی روز گذشته، در اتاق عمل پیوند این بیمارستان، به بیمارستان نیازمند عضو اهداء شد.

وی افزود: دو کلیه زنده‌یاد عیسی بن‌سعید، با رضایت انسان‌دوستانه و خداپسندانه خانواده داغدار وی، روز گذشته به یک نوجوان پسر ۱۵ ساله و یک بانوی ۱۹ ساله اهوازی در اتاق عمل پیوند بیمارستان گلستان اهواز پیوند زده شد. کبد اهدا شده نیز برای پیوند به شیراز انتقال داده شد و در آنجا حیات‌بهش یک بیمار کبدی شد.

شریعتی گفت: در حدود نیمسال سپری شده از سال ۱۴۰۱، این بیست و یکمین مورد اهدای عضو در بیمارستان گلستان اهواز بوده است که با احتساب پیوند ۲۵ کلیه، ۱۶ کبد و ۴ قلب و در مجموع نجات جان ۴۵ هموطنان نیازمند را رقم زده است.

وی فرهنگ سخاوت و ایثار  مردم شریف خوزستان را موجب ارتقای فرهنگ اهدای عضو و نجات جان انسان‌های دردمند دانست و افزود: مردم شریف خوزستان، در سخاوت ونوع‌دوستی همواره مثال‌زدنی و درخشان بوده‌اند و مقوله اهدای عضو را به عنوان خیرات ماندگاری برای عزیزان از دست رفته خود، به خوبی پذیرفته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار