خواستگار انتقام جو در دام پلیس فتا

کاربری که در فضای مجازی اقدام به هتک حیثیت خانمی شده بود توسط پلیس فتا کهیگلویه و بویراحمد دستگیر شد.
کد خبر: ۱۰۶۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰ 18 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست پلیس فتا این استان با اشاره به اینکه خانمی که مدعی بود فردی ناشناس در فضای مجازی با انتشار مطالب کذب و تهدید آمیز قصد بدنام کردن وی را دارد به مرکز پلیس فتا مراجعه کرد گفت: بررسی این موضوع با هماهنگی مقام قضائی به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

 

سرهنگ سید مهدی عمران فر افزود: با بررسی‌ اولیه مشخص شد متهم خواستگار سابق این خانم بوده که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار مطالب کذب و تهدید آمیز کرده و موجبات هتک حیثیت و ترس شاکیه شده است.

 

وی بیان کرد: متهم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی مراجع  قضایی‌ دستگیر شد.

 

این مقام انتظامی از شهروندان خواست: در زمینه نگهداری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی دقت بیشتری داشته باشند و آنها را در شبکه‌های مجازی برای دیگران حتی اعضای خانواده و بستگان ارسال نکنند زیرا ممکن است در آینده مورد سوءاستفاده واقع شود.

 

وی به کاربران متخلف هشدار داد: برای اقداماتی همچون خصومت‌های شخصی و انتقام جویی از انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری بپرهیزند چرا که برابر قانون مجازات اسلامی این کار جرم محسوب شده و قانون‌گذار برای آن اشد مجازات را تعیین کرده است.

 

سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌ها موضوع را از طریق وبگاه www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار