وداع باشکوه در قاب وحدت همدلی / پیکرمرحوم آذر در زادگاهش آرام گرفت

قرائت فرازی از وصیت نامه عادل توسط همسرش که در حین خواندن آن به ناگهان بغضش ترکید نشان داد که این مرد با چه افتادگی و سادگی از مردم طلب حلالیت کرده بود و حتی کسانی که با اسم وبی اسم بر علیه وی گفته و نوشته بودند را حلال کرد.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵ 02 August 2022

تابناک ایلام، مجتبی کاور :تشییع باشکوه و حضور چند ده هزار نفری مردم در بدرقه پیکردکترفقید عادل آذر نشان داد که زاگرس نشینان با بغض و اندوه در سوگ فرزند خود نشسته اند. فرزندی روستا زاده که با پشتوانه علمی خود پله های ترقی را طی کرد وتا سطوح بالای مدیریتی کشور رفت .

ناله و فغان اشک و شیون ، ساز غمگین چمری،دهلرانِ مصیبت زده را در بر گرفته بود. حتی آسمان هم با گرمای شرجیش خودی نشان داد، وگرما بخش مراسم عادل بود !

مردمان صبور دهلران ، با حرارتی که از دلشان برخواسته بود، به پهنای صورت اشک میریختند و در فراغ فرزند خود فغان می کردند وبسیاری نیز آنچنان گریستن که دراثر تالمات روحی، از هوش رفتند!

آری تشییع جنازه چند ده هزارنفری مردی از جنس وحدت و برادری، نمایشی از یکرنگی و همدلی بود، نمایشی که می توان به آن لقب وحدت همدلی زاگرس نشیان داد !

مسیر ورودی امام زاده سید اکبر مملو از جمعیت بود و جای سوزن انداختن نبود و خیل عظیم و حلقه دوستداران عادل آنقدروسیع بود که پیکر ایشان، به سختی و با تاخیر به صحن امام زاده رسید. اوج نمایش این وحدت دراقامه نمازی بود که حجت اسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان با دلی آکنده از غم و اندوه بربالای پیکر عادل بارها تکرار کرد: "اللهم لا نعلم منهو الا خیرا" و هزاران مرد و زن تکرارش کردند: خدایا ما بجز نیکی از او سراغ نداریم.

چهره ها و افراد لشکری و کشوری، مجمع نمایندگان استان ، و حضور نمایندگان ادوار در این مراسم برای همه ملموس بود و مردم در صف های در هم تنده، نفس های خود ا درسینه حبس کرده بوند تا بیشتراز ویژگی های فرزند دیار خود بشنود که عادل کی بود و چه کرد برای کشور !

قرائت فرازی از وصیت نامه عادل توسط همسرش که در حین خواندن آن به ناگهان بغضش ترکید نشان داد که این مرد با چه افتادگی و سادگی از مردم طلب حلالیت کرده بود و حتی کسانی که با اسم وبی اسم بر علیه وی گفته و نوشته بودند را حلال کرد.

آری تشییع از جنس همدلی همه ایلات و طوایف بود در مراسم وداع با آذر به نمایش گذاشته شد . باشد که مردمان این دیار، همدلی و اتحاد را در کنج قلب و خانه های خود قاب کنند و اجازه ندهند عده ای برای رسیدن به منافع و مطامع شخصی خود بذر تفرقه ونفاق در منطقه بکارند .

اما آنچه که باعث شد مراسمی با این شکوه وعظمت در دهلران ،بدون کوچکترین حادثه مدیریت شود تلاش شخصیتی دهلرانی تر از دهلرانی ها بود که صادقانه در میدان بود و آن کسی نبود جز لطیف صادقی که با لطافت و صداقت هرچه تمام، نشان داد که بهترین و بالاترین پست درکنار مردم بودن است، صادقی که می توانست کت و شلوار بپوشد و تنها ار جایگاه مراسم دستور بدهد ، خود خادمی مسئولان ومردم می کرد که این بیانگرتواضع و فروتنی وی را نشان داد که واقعی خدمتگذار مردم است که حتی مادرش سالخورده اش را برای تشییع و وداع با اسطوره اخلاق و پاکدستی، عادلِ زاگرس به همراه آورده بود.

آنچه بیش از همه قابل تقدیر است حضور میدانی فرزند زلال دیگری از دهلران بود که در کسوت معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام روزها قبل از اجرای مراسم تشییع، در محلی که برای خاکسپاری تعین شده بود ، برنامه ها را میدانی مدیریت نمود و حتی در حین وقوع حادثه برای وزیر که نماینده دولت در این برنامه بود و در ابتدای قرائت پیام رئیس جمهور از فَرط گرما بیهوش شد ، با حضور و دخالت به موقع مدیریت برنامه را در دست گرفت و با حضور در پشت تریبون و قرائت پیام رئیس جمهور، مانع از اختلال در روند مراسم شد و به خوبی توانست نشان دهد فرزندان دهلران ، مردان بحران و شرایط سخت هستند.

روح بزرگ فرزند زاگرس شاد و یادش گرامی باد ؛باشد که سرمایه های انسانی خودرا در حوزه های مختلف دریابیم...

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار