شورا و شهرداری اردبیل منتقد منظر شهری

مشکلات منظر شهر اردبیل سال‌هاست روی میز شورا و شهرداری این شهر جابه‌جا می‌شود و با این وجود رفع نشدن آن موجب شده اینبار خود این دو نهاد تصمیم ساز و مجری از ضعف برنامه‌ها بگویند.
کد خبر: ۱۰۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸ 01 October 2015

به گزارش خبرنگار مهر،شامگاه چهارشنبه نطق پیش از دستور دبیر اول شورای شهر اردبیل بار دیگر داستان کهنه اما داغدار منظر نامطلوب شهری را در جلسه شورای شهر اردبیل پیش کشید.

این نطق که با اظهارات ناصر ناطق درآبادی همراه شد برای چندمین و چندمین بار مشکلات زیباسازی فضای سکونتی در شهر اردبیل را طرح کرد و موجب شد در ادامه شهردار اردبیل نیز با تائید ضمنی برخی مشکلات مجبور به پاسخگویی در صحن علنی شورا شود.

ناطق درآبادی سخنان خود را اینطور آغاز کرد که قصد به چالش کشیدن و زیر سوال بردن مجموعه فعالیت های شورای شهر و شهرداری را ندارد و اگر صحبتی ایراد می شود صرفا بیان مشکلات است و با هدف حرکت علمی به سوی دستیابی به آلام و مطلوب مورد تاکید است.

با این وجود در ادامه صحبت های ناطق درآبادی به چالش طرح جامع مصوب شهری گره خورد و وی افزود: رویکرد این طرح جای بحث دارد و از مهمترین بخش های آن زیباسازی فضاهای شهری است که در این راستا شاهد نارسایی و مشکلاتی هستیم.

وی با بیان اینکه تمامی سازوکارها و اهداف زیباسازی در کمیته مختص به خود تعریف شده است، ادامه داد: متاسفانه طرح هایی که اجرا می شود فاقد راهبرد است و با اهداف و آمال انطباق ندارد؛ بطوریکه برنامه جامع در زیباسازی فضای شهری نداریم.

دبیر اول شورای اسلامی شهر اردبیل این برنامه جامع را در نورپردازی، مبلمان شهری و منظر شهری مثال زد و متذکر شد: به عنوان مثال برای پل های روگذر نورپردازی مطلوبی صورت نگرفته و معلوم نیست این پل ها با این وضع چطور تحویل گرفته شده اند.

در عین حال این عضو شورا ضرورت توجه به این دغدغه خود را آنطور بازگو کرد که منظر نامناسب شهری موجب می شود دلبستگی و امنیت و آرامش به فضای شهری مطلوب نباشد و فردی که در خیابان قدم می زند هیچ آرامشی از محیط دریافت نکند.

ناطق درآبادی با اشاره به بی نظمی مبلمان شهری تاکید کرد: همه اینها موجب سردرگمی مجریان شده و اثری از خلاقیت در زیباسازی منظر شهری مشاهده نمی شود.

تحقق مفهوم شهروندی با ارتباط محیط و شهروند

دبیر اول شورای اسلامی شهر اردبیل در وضعیتی که از پشت میکروفن خود خطاب به اعضای شورا توجه به دغدغه خود را تاکید می کرد، ادامه داد: همه اینها با مفهوم شهروندی در هم آمیخته است و نباید اجازه دهیم پروژه های فاقد پیوست فرهنگی، زیست محیطی و زیبا سازی به اجرا درآید.

ناطق درآبادی تحقق مفهوم شهروندری را در ارتقا ارتباط محیط و شهروند دانست و خواستار توجه شهرداری به این مهم شد.

شهردار اردبیل نیز به محض اینکه در پی درخواست توضیح به منظور یکی از نامه های واصله تریبون را به دست گرفت تاکید کرد: مسائل مدیریت شهری باید دارای طرح جامع باشد و اردبیل نیز دارای طرح جامع و تفضیلی است که طرح جامع مصوب و ابلاغ شده است.

حمید لطف اللهیان با اشاره به بازنگری شهرداری در طرح تفضیلی ادامه داد: شهرداری اردبیل برای مهار اغتشاشات بصری اقداماتی پیش بینی کرده و از آنجمه افتتاح خانه شهروند است.

وی هدف از ایجاد خانه های شهروند که بر اساس برنامه شهرداری قرار است در محلات مختلف شهر اردبیل راه اندازی شود را تبدیل شهرنشین به شهروند عنوان و اضافه کرد: شهرداری در نظر دارد برنامه هایی برای آموزش همگانی شهروندان به اجرا درآورد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار