رئیس فداراسیون قایقرانی:

رویکرد مسئولان برای احداث پیست قایقرانی بوشهر ملی باشد

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: مسئولان در سطح کلان نسبت به احداث پیست بین المللی قایقرانی بوشهر با نگاه ملی ورود کنند.
کد خبر: ۱۰۱۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷ 20 November 2021

 

علیرضا سهرابیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در بوشهر افزود: در ارتباط با مخالفت‎‌های محیط زیست با احداث پیست بین المللی قایقرانی در بوشهر سال گذشته نیز پیگیری‌‎هایی صورت گرفت که انتظار است در این زمینه به جای احساسی فکر کردن با رویکردی ملی به موضوع نگاه شود.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی احساسی فکر کردن برای سازندگی کشور شیوه مناسبی نیست و با توجه به نیاز ورزشکاران و بویژه قایقرانان مسئولان مملکتی آستین همت بالا می‌زنند تا آسایش ورزشکاران فراهم شود.

سهرابیان اضافه کرد: مسئولان عالی رتبه کشور باید برای توسعه زیرساخت‎‏‌های ورزشی نهایت تلاش خود را بکار گیرند و تحقق این موضوع بدون شک به خروج و مهاجرت نخبگان ورزشی نیز کمک می‌‏کند.

وی گفت: امیدواریم با حضور جوانان و افراد با تجربه ایران به شکلی زیبا ساخته شود که منجر به افتخار همگان است.

سهرابیان ادامه داد: از مسئولان استان بوشهر نیز انتظار است برای کمک به هیات قایقرانی این استان تلاش کنند تا با استفاده از ظرفیت طبیعی زیرساخت ورزشی مناسب برای پسران و دختران این منطقه فراهم شود.

وی افزود: سایت کنونی قایقرانی در بوشهر نیازمند لایروبی است و در صورت محقق نشدن این موضوع در آینده‌‎‏ای نزدیک این محدوده خشک و فاقد شرایط لازم برای ورزش‌های آبی خواهد بود.

سهرابیان اظهار کرد: قایقرانان و بویژه ورزشکاران در رشته دراگون بوت پس از کارگران معدن از لحاظ پینه بستن کف دست بیشترین آسیب را دارند که انتظار می‏‌رود جواب این سختی‌ها با حمایت‌های مطلوب و موثر داده شود.

رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر نیز گفت: اکنون استان‏‌های مختلفی در صدد هستند تا چنانچه از احداث پیست بین المللی قایقرانی بوشهر ممانعت شود تا این پروژه را اجرایی کنند.

مهدی زارعی افزود: شمار زیادی از قایقرانان بوشهری فعال و دوستدار محیط زیست هستند و بدون شک خودشان نیز با تخریب ظرفیت‌های محیط زیستی موافقت نخواهند کرد.

وی اظهار کرد: با این حال با توجه به نگاه مثبت برخی از کارشناسان محیط زیست دریایی امید است زمینه برای احداث پیشت بین المللی قایقرانی در بوشهر فراهم شود.

زارعی ادامه داد: این پیست در صورت احداث پس از پیست توکیو ژاپن دومین پیست بین المللی آسیا خواهد بود.

وی یادآورشد: پروژه احداث پیست بین المللی قایقرانی استان بوشهر با وجود اینکه پنج سال پیش توسط وزیر سابق ورزش و جوانان کلنگ زنی شده عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

زارعی ادامه داد: با توجه به تخصیص اعتبار نیمی از سایت بین المللی قایقرانی و رایزنی برخی از استان‌ها برای جابه جایی محل اجرای این پروژه انتظار است محیط زیست ساز و کار اجرای آن را فراهم کند.

وی افزود: در این زمینه هیات قایقرانی به عنوان هیاتی برخوردار از فعالان زیست محیطی خود را ملزم به رعایت استانداردهای این حوزه می‏‌داند از این رو انتظار است رویکرد تعاملی بیشتری با این هیات پیش گرفته شود.

زارعی یادآور شد: سازمان حفاظت محیط زیست در آخرین نظری که اعلام کرده رای به جابه جایی محل اجرای پیست بین المللی قایقرانی بوشهر داده اما با توجه به هزینه‌‎های چند میلیارد تومانی برای محدوده کنونی انتظار است شرایط برای اجرای پیست قایقرانی در دهکده گردشگری بوشهر فراهم شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار