مدیر آموزش و پرورش مازندران خواهان بازگرداندن بازمانده ها شد

عباس سلطانیان با اشاره به رشد ۱۱درصدی پوشش تحصیلی واقعی دوره دوم متوسطه در استان خواستار پیگیری بیشتر، شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده و ترک تحصیل در استان شد.
کد خبر: ۱۰۰۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵ 08 November 2021

به گزارش تابناک مازندران، مدیرکل دفتر آموزش وزارت آموزش و پرورش: کاهش سهم شاخه نظری در مازندران نشان از برنامه ریزی مطلوب استان در زمینه آموزش‌های مهارتی است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در وبینار معاونان، کارشناسان و مدیران مدارس متوسطه استان مازندران گفت: کاهش ۵۷ویک دهم درصدی سهم شاخه نظری و هدایت به شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش در راستای توجه به آموزش‌های مهارتی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، نشان از برنامه ریزی مطلوب استان مازندران دارد.

عباس سلطانیان با اشاره به رشد ۱۱درصدی پوشش تحصیلی واقعی دوره دوم متوسطه در استان خواستار پیگیری بیشتر، شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده و ترک تحصیل در استان شد.

او دسترسی به آموزش در فضای مجازی را یکی از نگرانی‌های اصلی مسولین تعلیم و تربیت دانست و گفت: دلزدگی از آموزش در فضای مجازی که دانش آموز باید بطور مداوم از گوشی و تبلت استفاده کند، تضعیف نقش معلم در تربیت و یادگیری، عدم دسترسی به آموزش بدلیل عدم وجود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، افت تحصیلی آشکار و پنهان، پیامد‌های حضور طولانی مدت و بدون نظارت در فضای مجازی و اعتیاد به اینترنت از مشکلات موجود و پیامد‌ها و آثار جبران ناپذیر آموزش در فضای مجازی است.

سلطانیان حفظ سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده ها، عدالت در تامین فرصت‌های آموزش و یادگیری، اقناع افکار عمومی جامعه، اقتضایی و تدریجی بودن گسترش آموزش‌های حضوری و استمرار جریان یاد دهی-یادگیری برای همه دانش آموزان را از اصول حاکم بر روند فعالیت مدارس برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار