رسیدگی قضایی به پرونده تخریب مدرسه در علی‌آبادکتول آغاز شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان علی‌آباد گفت: نخستین جلسه رسیدگی به پرونده ریزش دیوار و تخریب بخشی از یک مدرسه این شهر با حضور مالک زمین ، مهندس ناظر و مسئول واحد نظارت بر ساخت و سازهای شهرداری در شعبه اول بازپرسی دادسرای این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۰۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶ 31 October 2021

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری گلستان، حسینعلی ایزد اظهار داشت: مهندس ناظر و مالک زمین به اتهام رعایت نکردن نظامات دولتی در گودبرداری منجر به تخریب دیوار مدرسه و واردشدن صدمه بدنی غیرعمدی و کارمند شهرداری علی آبادکتول به اتهام اهمال در انجام وظیفه قانونی برای جلوگیری از گودبرداری غیرمجاز تفهیم اتهام شدند.

وی بیان کرد: امروز ۱۸ مصدوم این حادثه به دادسرا مراجعه کردند و پس از ثبت شکایت، برای تعیین میزان آسیب دیدگی به پزشکی قانونی معرفی شدند .

دادستان علی‌آباد ادامه داد: با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع، رسیدگی به این پرونده به یکی از بازپرس های توانمند دادسرای این شهرستان سپرده شده تا با سرعت و دقت همه مقصران حادثه شناسایی و برابر قانون مجازات شوند.

به گزارش ایرنا، صبح دیروز شنبه و حین گودبرداری غیراصولی در مجاورت یک مدرسه غیردولتی در شهرستان علی‌آباد بخشی از این مرکز آموزشی تخریب و تعدادی از دانش آموزان و مربیان مصدوم شدند.

به گفته مسوولان دستگاه های مرتبط، در حال حاضر ۲۰ درصد از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس گلستان به دلیل فرسوده بودن نیازمند بازسازی است که بیشتر آنها در شهرستان‌های گرگان، علی‌آباد، آزادشهر و گنبدکاووس قرار دارد.

علی آباد در ۳۵ کیلومتری شرق گرگان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار